Mostrar registro simples

dc.contributor.advisorFernández Fuertes, Raquel es
dc.contributor.authorAvellón Mayor, Lidia
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2022-02-25T10:01:08Z
dc.date.available2022-02-25T10:01:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/52185
dc.description.abstractThe aim of this dissertation is to account for the differences between the autonomous communities of Castile and León and Madrid in terms of their CLIL (Content and Language Integrated Learning) secondary education students’ written English language skills. Specifically, the data obtained have been evaluated considering the production rate, the correctness rate, the lexical variety and the incorrectness types (spelling, lexical, syntactic, and category omission incorrectness) rates which each group has presented in their productions. The results obtained show that no big differences between the Madrid group and the Castile and León group appear. This means that, even though their study programs differ, the effectiveness of the teaching methodologies followed in both autonomous communities seem to lead to very similar results.es
dc.description.abstractEl objetivo de este Trabajo de Fin de Grado consiste en explicar las diferencias en el nivel de expresión escrita en lengua inglesa de los estudiantes AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras) de Educación Secundaria Obligatoria de las comunidades autónomas de Castilla y León y Madrid. En concreto, se han analizado la tasa de producción, la tasa de corrección, la variedad léxica y las tasas de cada tipo de incorrección (ortográfica, léxica, sintáctica y de omisión de categorías gramaticales) que cada grupo ha presentado. En términos generales, los resultados del estudio demuestran que no existen grandes diferencias entre el grupo de Madrid y el de Castilla y León. Por lo tanto, las metodologías docentes seguidas en ambas comunidades autónomas, si bien difieren en una serie de parámetros, parecen dar resultados similares.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationCLILes
dc.subject.classificationCastile and Leónes
dc.subject.classificationMadrides
dc.subject.classificationWritten productiones
dc.subject.classificationAICLEes
dc.subject.classificationProducción escritaes
dc.titleA comparative approach between the autonomous communities of Castile and León and Madrid: CLIL students' lexical and syntactic accuracy in L2 English written productiones
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Arquivos deste item

Thumbnail

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(s)

Mostrar registro simples