• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56506

    Título
    La inteligencia emocional a través de los cuentos en Educación Infantil
    Autor
    Gómez González, Julia
    Director o Tutor
    Irurtia Muñiz, María JesúsAutoridad UVA
    Betegon Blanca, ElenaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El presente Trabajo Fin de Grado (TFG) se dirige a trabajar las emociones en la etapa de Educación Infantil, utilizando el cuento como herramienta didáctica. Para ello, se ha realizado una consulta teórica acerca del concepto y los modelos de Inteligencia emocional y Educación Emocional, así como, un acercamiento a la literatura infantil. Asimismo, se ha diseñado una propuesta de intervención destinada al segundo curso del segundo ciclo de Educación Infantil, con la que se pretende promover la adquisición de las competencias emocionales a partir de diversas actividades cuyo elemento central es el cuento.
     
    The Final Degree Project (TFG) is aimed at working the emotions in the Early Childhood Education stage, using the tales as a learning tool. To this end, a theoretical review has been carried out about the concept and models of Emotional Intelligence and Emotional Education, as well as an approach to children´s Literature. Furthermore, an intervention proposal has been designed for the second year of the second cycle of Early Childhood Education, through which it is intended to promote the acquisition of emotional skills from various activities whose key element is the story.
    Palabras Clave
    Inteligencia emocional
    Emociones
    Competencias emocionales
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56506
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30856]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5493.pdf
    Tamaño:
    2.024Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10