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dc.contributor.advisor | González-Cascos Jiménez, Elena | es |
dc.contributor.author | Fernández Lastras, Pablo | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2023-02-07T09:01:44Z | |
dc.date.available | 2023-02-07T09:01:44Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/58560 | |
dc.description.abstract | The main objective of this Final Degree Project is to demonstrate the usefulness of gamified tools in English vocabulary acquisition. These benefits of the use of gamification in English language learning are discussed from two different points of view: teacher and student. In order to reach this objective, a methodology has been proposed to research these advantages of gamification in this aspect of the English language mentioned above. This investigation project employs Socrative, a tool introduced to the students of a language academy. Its innovation for the students and its appropriate planning contributed to successfully obtaining the results of the methodology | es |
dc.description.abstract | El objetivo principal de este Trabajo de Fin de Grado (TFG) es demostrar la utilidad de las herramientas gamificadas en la adquisición de vocabulario en lengua inglesa. Estos beneficios de la utilización de la gamificación en el aprendizaje de la lengua inglesa se analizan desde dos puntos de vista diferentes: profesor y estudiante. Para poder lograr este objetivo, se ha propuesto una metodología para investigar estas ventajas de la gamificación sobre este aspecto de la lengua inglesa mencionado previamente. Este proyecto de investigación se lleva a cabo con Socrative, una herramienta presentada a los estudiantes de una academia de idiomas. Su novedad y planificación apropiada han contribuido a la obtención con éxito de los resultados metodológicos | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | ICTs | es |
dc.subject.classification | Gamification | es |
dc.subject.classification | English language | es |
dc.subject.classification | Teaching | es |
dc.subject.classification | Vocabulary | es |
dc.subject.classification | Socrative | es |
dc.subject.classification | Gamificación | es |
dc.subject.classification | Lengua inglesa | es |
dc.subject.classification | Enseñanza | es |
dc.subject.classification | Vocabulario | es |
dc.title | Gamification in the classroom for english language vocabulary acquisition and reinforcement | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
Ficheros en el ítem
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- Trabajos Fin de Grado UVa [29685]
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