• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/58731

    Título
    A Study of the Presence of Evaluative Adjectives in 19th- and 20th-Century Romance and Terror Novels
    Autor
    Remacha García, Celia
    Director o Tutor
    Pizarro Sánchez, IsabelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Zusammenfassung
    Based on corpus research, this study aims to investigate whether evaluative adjectives differ in frequency in the literary genres of romance and terror. The hypothesis is that the use of these adjectives is context-dependent, causing them to be more frequent in romance novels. The study also analyses the nouns that accompany these evaluative adjectives, classifies them into common, concrete, or abstract nouns, and compares them between the two genres. The second hypothesis argues that the nouns that accompany evaluative adjectives in the romance genre are more abstract than in terror. The analysis reveals that terror texts have 1.66% more evaluative adjectives than romance, contrary to the first hypothesis. This analysis also shows that there are more abstract nouns that accompany evaluative adjectives in terror novels than in the romance ones, negating the second assumption. As a main conclusion, the results prove that context is not relevant when analysing evaluative adjectives in this type of texts.
     
    Basándose en la investigación de corpus, este estudio pretende investigar si los adjetivos evaluativos difieren en frecuencia en los géneros literarios de romance y terror. La hipótesis es que el uso de estos adjetivos depende del contexto, por lo que son más frecuentes en las novelas románticas. El estudio también analiza los sustantivos que acompañan a estos adjetivos valorativos, los clasifica en comunes, concretos o abstractos, y los compara entre los dos géneros. La segunda hipótesis sostiene que los sustantivos que acompañan a los adjetivos evaluativos en el género romántico son más abstractos que en el terror. El análisis revela que los textos de terror tienen un 1,66% más de adjetivos valorativos que los de romance, contrario a la primera hipótesis. Este análisis también muestra que hay más sustantivos abstractos que acompañan a los adjetivos evaluativos en las novelas de terror, negando la segunda hipótesis. Como conclusión principal, los resultados demuestran que el contexto no es relevante a la hora de analizar los adjetivos evaluativos en este tipo de textos.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Corpus
    Evaluative Adjective
    Noun
    Genre
    Novel
    Adjetivo Evaluativo
    Sustantivo
    Género
    Novela
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/58731
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    TFG_F_2022_197.pdf
    Tamaño:
    860.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10