• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Psicología
    • DEP59 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Psicología
    • DEP59 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/58983

    Título
    Writing proficiency in English as L2 in Spanish children with dyslexia
    Autor
    Álvarez Cañizo, MartaAutoridad UVA Orcid
    Afonso, Olivia
    Suárez Coalla, Paz
    Año del Documento
    2023
    Editorial
    Springer
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Annals of Dyslexia, 2023.
    Resumen
    Different studies have demonstrated that people with dyslexia have difficulties in acquiring fluent reading and writing. These problems are also evident when they learn a second language. The aim of our study was to investigate if there is a linguistic transfer effect for writing in children with dyslexia when they face tasks in English (L2), as well as the possible influence of other linguistic skills (spelling, vocabulary and reading) in English (L2) and in Spanish (L1). Participants completed a series of tasks both in Spanish and English: a picture naming task, a word reading task, a word spelling task, and a written composition of which we analysed its quality through different variables provided by the Coh-metrix software. Our results revealed that children with dyslexia show similar or parallel performance in written composition in both languages, which could imply a language transfer effect from L1 and L2. Besides, basic language skills are related to the characteristics of written composition to a greater extent in English than in Spanish, suggesting the impact of these on the quality of written composition.
    Materias Unesco
    61 Psicología
    Palabras Clave
    Writing
    EFL
    Spanish
    Children
    Dyslexia
    ISSN
    0736-9387
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1007/s11881-023-00278-4
    Patrocinador
    Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades, (grant PID2019-106868 GB-I00)
    Publicación en abierto financiada por el Consorcio de Bibliotecas Universitarias de Castilla y León (BUCLE), con cargo al Programa Operativo 2014ES16RFOP009 FEDER 2014-2020 DE CASTILLA Y LEÓN, Actuación:20007-CL - Apoyo Consorcio BUCLE
    Version del Editor
    https://link.springer.com/article/10.1007/s11881-023-00278-4
    Propietario de los Derechos
    © 2023 The Author(s)
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/58983
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP59 - Artículos de revista [104]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Writing-proficiency-in-English.pdf
    Tamaño:
    880.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Atribución 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Atribución 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10