Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorFilardo Llamas, Laura es
dc.contributor.authorMarwa F. Muftah, El Malti
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2023-04-18T12:27:32Z
dc.date.available2023-04-18T12:27:32Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/59173
dc.description.abstractThe purpose of this dissertation is to investigate African American Vernacular English's (AAVE) features represented in rap lyrics by African American and Caucasian American rappers. Sociolinguistics plays a vital role to demonstrate some socio-cultural and linguistic aspects of hip-hop language because it shows the relationship between the AAVE varieties and speech community given in a specific geographical area and a period of time. One of the most representative characteristics of this variety are the phonological feature (i.e., the realization of the voiced -th (which is pronounced as /ð/) replaced by the sounds d or v and deletion of word-final voiced stops after a vowel), some of the grammatical feature (such as the use of gon’, ain’t, multiple negations and absence of copula or copula deletion, etc.) and lexical aspects (i.e., Y’all). Therefore, the aim of this paper is to explore the notion sociolinguistics and study of the language and culture of hip-hop, taking into consideration the origin, development of this field. Thus, this approach demonstrates how hip-hop language is used by the two groups of artists: the African American artists (D.O.C., Kendrick Lamar and Royce Da 5’9’’) and Caucasian American artists (Vanilla Ice, G-Eazy and Eminem), describing the use of AAVE features. Therefore, by using the corpus tool of Antconc, this approach examines some similar and different AAVE elements used by African American and non-African American rappers based on (quantitative and qualitative) data results.es
dc.description.abstractEl propósito de este tarbajo de fin de máster es investigar las características del inglés vernáculo africano americano (IVAA) en las letras de rap por raperos Afroamericanos y Americanos Caucásicos. Adicionalmente, el objetivo de este trabajo es deomstrar la noción de sociolingüística, su impacto y su relacion con la variedad de IVAA y comunidad de hablantes dadas en zonas geográficas concretas y un período de tiempo. Por consiguiente, las característicasmas mas estudiadads and investigadas en el campo de sociolingüística de la variedad de IVAA son, por una parte el rasgo fonológico (p. ej., la realización de laconsonante th /ð/ replaced by sounds /d / or /v / y la eliminación de la palabra final con voz se detiene después de una vocal). Por otra parte, el rasgo gramatical (p.ej., el uso de gon’, ain’t, la doble negación o múltiple negación) y algumos rasgos léxicos entre otros. Por lo tanto, este enfoque se centra en analizar las diferencias y similitudes en el uso de los elemntos de IVAA en letras de cantantes Afroamericanos y Americanos Caucásicos, todo lo cual analizado a través del uso de la herramienta de Antconc y se basa en resultados cuantitativos y cualitativos.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationhip-hop musices
dc.subject.classificationRap genrees
dc.subject.classificationAfrican American Vernacular English (AAVE)es
dc.subject.classificationSociolinguisticses
dc.subject.classificationDialectes
dc.subject.classificationmúsica hip hopes
dc.subject.classificationGénero rapes
dc.subject.classificationInglés vernáculo afroamericano (IVAA)es
dc.subject.classificationSociolingüísticaes
dc.subject.classificationDialectoes
dc.titleAfrican American Vernacular English Features in Rap Lyrics: A Case of Studyes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Estudios Ingleses Avanzados: Lenguas y Culturas en Contactoes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem