• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Organización de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados
    • DEP53 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Organización de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados
    • DEP53 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59329

    Título
    The effects of European recommendations on the validation of lifelong learning: A quality assurance model for VET in Spain
    Autor
    Redondo Castán, AlfonsoAutoridad UVA Orcid
    Castillo Rivera, SalvadorAutoridad UVA
    Carro Sancristóbal, LuisAutoridad UVA Orcid
    Martín Seco, PaulinoAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Editorial
    MDPI
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Sustainability, 2021, Vol. 13, Nº. 13, 7283
    Resumen
    Validation is an effective procedure for recognising the skills and knowledge acquired by individuals. However, the validation mechanisms in each country are not always easy to understand, especially due to a lack of information/data. The aim of this paper is to design a management system based on processes for the accreditation of professional competences acquired by work experience in Spain, considering European regulations. This is carried out through a contextualization of both regulatory frameworks through a bibliographic review, as well as the analysis of the quantitative and qualitative outcomes of the surveys that groups of experts involved in these tasks/procedures completed in Spain. All this has made it possible to design a model for the validation of learning acquired through professional experience as well as non-formal and informal channels in Europe and Spain, which facilitates the process of accreditation of competences.
    Materias (normalizadas)
    Professional education
    Formación profesional - España
    Enseñanza técnica
    Lifelong learning
    Educación permanente
    Educación - Países de la Unión Europea
    Formación profesional - Países de la Unión Europea
    Materias Unesco
    5312.04 Educación
    ISSN
    2071-1050
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.3390/su13137283
    Version del Editor
    https://www.mdpi.com/2071-1050/13/13/7283
    Propietario de los Derechos
    © 2021 The authors
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59329
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP53 - Artículos de revista [97]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    The-Effects-of-European-Recommendations-on-the-Validation-of-Lifelong-Learning.pdf
    Tamaño:
    825.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Atribución 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Atribución 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10