• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Comunicación Audiovisual y Publicidad
    • DEP098 - Artículos de revista
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Comunicación Audiovisual y Publicidad
    • DEP098 - Artículos de revista
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59496

    Título
    YouTube doctors confronting COVID-19: Scientific–medical dissemination on YouTube during the outbreak of the coronavirus crisis
    Autor
    Buitrago Alonso, AlejandroAutoridad UVA Orcid
    Martín García, AlbertoAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Editorial
    MDPI
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Int. J. Environ. Res. Public Health 2021, vol. 18, n. 21, 11229
    Résumé
    The coronavirus crisis has highlighted the consumption of social media and online video platforms in search of an alternative discourse to that provided by traditional media. The objective of this article is to find an approach to education and scientific dissemination on COVID-19 present in the Spanish context of YouTube, focusing on the content analysis of audiovisual texts generated by creators from the medical and biomedical fields. A methodological orientation was used for this based on the Grounded Theory, which was applied to five case studies whose informative material on SARS-CoV-2 exceeded ten million views as of March 2021. The results reveal the existence of a group of medical professionals in the Spanish YouTube sphere who, since the COVID-19 outbreak, have been involved in the construction of an alternative discourse around the health crisis and its evolution that pursues a high standard of audiovisual quality, scientific rigor, and educational ability.
    Materias (normalizadas)
    Medios de comunicación social
    COVID-19 (Disease)
    Divulgación científica
    Materias Unesco
    5910.02 Medios de Comunicación de Masas
    Palabras Clave
    YouTube
    Health communication
    COVID-19
    Social media
    Comunicación sanitaria
    Redes sociales
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.3390/ijerph182111229
    Patrocinador
    Ministerio de Ciencia e Innovación y Ministerio de Universidades - FEDER (CAS19/00226 and PID2019-104689RB-I00).
    Version del Editor
    https://www.mdpi.com/1660-4601/18/21/11229
    Propietario de los Derechos
    © 2021 The Authors
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59496
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP098 - Artículos de revista [88]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    YouTube-Doctors-Confronting-COVID-19.pdf
    Tamaño:
    2.394Mo
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Atribución 4.0 InternacionalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Atribución 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10