• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62958

    Título
    Using an Interactive Story to Teach Spanish in an Irish Infant Education context
    Autor
    Merino Benito, Mar
    Director o Tutor
    Díez González, Ana IsabelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Oral expression is a representative quality of the human being that develops innately, during our first years of life, through imitation of our closest environment. In this work, the different processes of learning a foreign language will be presented, starting from the basis of how the mother tongue is learned and continuing with the bases, benefits, tools, and resources that should be used to teach a foreign language to children in the second cycle of Infant Education. More specifically, a planning sequence on the teaching of Spanish as a foreign language in an Irish junior infant classroom.
     
    La comunicación oral es una cualidad representativa del ser humano que se desarrolla de forma innata, durante nuestros primeros años de vida, a través de la imitación nuestro entorno más cercano. En este trabajo se expondrán los diferentes procesos de aprendizaje de la lengua extranjera partiendo de la base de cómo se aprende la lengua materna y continuando con las bases, los beneficios, las herramientas y los recursos que deben utilizarse para enseñar una lengua extranjera a niños y niñas del segundo ciclo de Educación Infantil. Más concretamente, una secuencia de planificación sobre la enseñanza del español como lengua extranjera en un aula infantil irlandesa.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    5801.07 Métodos Pedagógicos
    5802.03 Desarrollo de Asignaturas
    Palabras Clave
    Language acquisition
    Foreign language
    Spanish
    Didactic unit
    Learning
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62958
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31128]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L3596.pdf
    Tamaño:
    1.143Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10