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dc.contributor.advisorCámara Arenas, Enrique es
dc.contributor.authorFrutos García, Carlos Samuel
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-01-05T09:52:05Z
dc.date.available2024-01-05T09:52:05Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/64246
dc.description.abstractThis essay approaches the characterization of “post-horror”, a film sub-genre established by Steve Rose. According to Rose, the term itself derives from the adjective ‘postmodern’ to refer to a set of horror movies produced in the 2010s and characterized by grief, complicated family bonds and existential dread. After considering the characterization proposed by Rose, the function of these elements in post-horror films is explored and compared to the presence of similar elements in M. N. Shyamalan’s movies in the 1990s. It is found that both sets of films follow the same strategies: grief and complicated family bonds are used to deepen into the characters; the portrayal of existential dread triggers a characteristic kind of discomfort; and ambiguous scenes stimulate open-ended interpretation processes. The results of this comparison mark the emergence of post-horror, here rebaptized as deep horror, long before 2010.es
dc.description.abstractEste ensayo aborda la caracterización del “post-horror”, un sub-género cinematográfico establecido por Steve Rose. Según Rose, este término deriva del adjetivo ‘posmoderno’ para referirse a un conjunto de películas de terror producidas en 2010 y caracterizadas por duelo emocional, vínculos familiares complicados y terror existencial. Tras considerar la caracterización propuesta por Rose, la función de estos elementos en las películas de post-horror es explorada y comparada con la presencia de elementos similares en los filmes de M. N. Shyamalan pertenecientes a la década de 1990. Se encuentra que ambos sets de películas siguen las mismas estrategias: el duelo emocional y los vínculos familiares complicados se usan para profundizar en los personajes; la representación del terror existencial produce un característico tipo de incomodidad; y las escenas ambiguas estimulan procesos de interpretación. Los resultados de esta comparación marcan el nacimiento del post-horror, aquí rebautizado como terror profundo, mucho antes del 2010.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationPost-Horrores
dc.subject.classificationCharacterizationes
dc.subject.classificationShyamalanes
dc.subject.classificationGriefes
dc.subject.classificationExistential Dreades
dc.subject.classificationAmbiguityes
dc.subject.classificationCaracterizaciónes
dc.subject.classificationDueloes
dc.subject.classificationTerror Existenciales
dc.subject.classificationAmbigüedades
dc.titleFrom Post-Horror to Deep Horror: M. Night Shyamalan’s Take on the Genrees
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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