Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorGonzález-Cascos Jiménez, Elena es
dc.contributor.authorPrada Mucientes, Paula
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-01-10T19:31:46Z
dc.date.available2024-01-10T19:31:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/64409
dc.description.abstractThe main objective of this Final Degree Project is to check whether Kahoot! results to be a motivational tool to teach English in Secondary Education, and to come across differences in the acquisition of learners belonging to a Bilingual Programme and learners who do not. In order to achieve these objectives, a theoretical framework has been developed in order to explain the most important concepts of this study and to see what has been previously studied. Subsequently, a methodology has been proposed to see if the Gamified tool, Kahoot!, supposes advantages in the teaching of English. Kahoot! resulted to be efficient teaching of English, as it contributed successfully to the results obtained. Moreover, students belonging to the Bilingual Programme performed the different exercises proposed better, due to their wider English knowledge.es
dc.description.abstractEl objetivo principal de este Trabajo Fin de Grado es comprobar si Kahoot! resulta ser una herramienta motivadora para enseñar inglés en Educación Secundaria y encontrar diferencias en la adquisición de los alumnos que pertenecen a un Programa Bilingüe y los que no. Para cumplir estos objetivos, se ha desarrollado un marco teórico para explicar los conceptos más importantes de este estudio y ver qué se ha estudiado previamente. Posteriormente, se ha propuesto una metodología para comprobar si la herramienta gamificada, Kahoot!, supone ventajas en la enseñanza del inglés. Kahoot! resultó ser eficaz en la enseñanza del inglés, ya que contribuyó con éxito a los resultados obtenidos. Además, los alumnos pertenecientes al Programa Bilingüe realizaron mejor los diferentes ejercicios propuestos, debido a sus mayores conocimientos de inglés.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationEducationes
dc.subject.classificationEnglish languagees
dc.subject.classificationTeachinges
dc.subject.classificationGamificationes
dc.subject.classificationKahoot!es
dc.subject.classificationBilingual Programmees
dc.subject.classificationEducaciónes
dc.subject.classificationLengua inglesaes
dc.subject.classificationEnseñanzaes
dc.subject.classificationGamificaciónes
dc.subject.classificationPrograma Bilingüees
dc.titleA Motivational tool to teach English to students of Secondary Educationes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem