Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | González-Cascos Jiménez, Elena | es |
dc.contributor.author | Prada Mucientes, Paula | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2024-01-10T19:31:46Z | |
dc.date.available | 2024-01-10T19:31:46Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/64409 | |
dc.description.abstract | The main objective of this Final Degree Project is to check whether Kahoot! results to be a motivational tool to teach English in Secondary Education, and to come across differences in the acquisition of learners belonging to a Bilingual Programme and learners who do not. In order to achieve these objectives, a theoretical framework has been developed in order to explain the most important concepts of this study and to see what has been previously studied. Subsequently, a methodology has been proposed to see if the Gamified tool, Kahoot!, supposes advantages in the teaching of English. Kahoot! resulted to be efficient teaching of English, as it contributed successfully to the results obtained. Moreover, students belonging to the Bilingual Programme performed the different exercises proposed better, due to their wider English knowledge. | es |
dc.description.abstract | El objetivo principal de este Trabajo Fin de Grado es comprobar si Kahoot! resulta ser una herramienta motivadora para enseñar inglés en Educación Secundaria y encontrar diferencias en la adquisición de los alumnos que pertenecen a un Programa Bilingüe y los que no. Para cumplir estos objetivos, se ha desarrollado un marco teórico para explicar los conceptos más importantes de este estudio y ver qué se ha estudiado previamente. Posteriormente, se ha propuesto una metodología para comprobar si la herramienta gamificada, Kahoot!, supone ventajas en la enseñanza del inglés. Kahoot! resultó ser eficaz en la enseñanza del inglés, ya que contribuyó con éxito a los resultados obtenidos. Además, los alumnos pertenecientes al Programa Bilingüe realizaron mejor los diferentes ejercicios propuestos, debido a sus mayores conocimientos de inglés. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Education | es |
dc.subject.classification | English language | es |
dc.subject.classification | Teaching | es |
dc.subject.classification | Gamification | es |
dc.subject.classification | Kahoot! | es |
dc.subject.classification | Bilingual Programme | es |
dc.subject.classification | Educación | es |
dc.subject.classification | Lengua inglesa | es |
dc.subject.classification | Enseñanza | es |
dc.subject.classification | Gamificación | es |
dc.subject.classification | Programa Bilingüe | es |
dc.title | A Motivational tool to teach English to students of Secondary Education | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Trabajos Fin de Grado UVa [29939]
La licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional