• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PROJET DE FIN D'ÉTUDES
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PROJET DE FIN D'ÉTUDES
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/64409

    Título
    A Motivational tool to teach English to students of Secondary Education
    Autor
    Prada Mucientes, Paula
    Director o Tutor
    González-Cascos Jiménez, ElenaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Résumé
    The main objective of this Final Degree Project is to check whether Kahoot! results to be a motivational tool to teach English in Secondary Education, and to come across differences in the acquisition of learners belonging to a Bilingual Programme and learners who do not. In order to achieve these objectives, a theoretical framework has been developed in order to explain the most important concepts of this study and to see what has been previously studied. Subsequently, a methodology has been proposed to see if the Gamified tool, Kahoot!, supposes advantages in the teaching of English. Kahoot! resulted to be efficient teaching of English, as it contributed successfully to the results obtained. Moreover, students belonging to the Bilingual Programme performed the different exercises proposed better, due to their wider English knowledge.
     
    El objetivo principal de este Trabajo Fin de Grado es comprobar si Kahoot! resulta ser una herramienta motivadora para enseñar inglés en Educación Secundaria y encontrar diferencias en la adquisición de los alumnos que pertenecen a un Programa Bilingüe y los que no. Para cumplir estos objetivos, se ha desarrollado un marco teórico para explicar los conceptos más importantes de este estudio y ver qué se ha estudiado previamente. Posteriormente, se ha propuesto una metodología para comprobar si la herramienta gamificada, Kahoot!, supone ventajas en la enseñanza del inglés. Kahoot! resultó ser eficaz en la enseñanza del inglés, ya que contribuyó con éxito a los resultados obtenidos. Además, los alumnos pertenecientes al Programa Bilingüe realizaron mejor los diferentes ejercicios propuestos, debido a sus mayores conocimientos de inglés.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Education
    English language
    Teaching
    Gamification
    Kahoot!
    Bilingual Programme
    Educación
    Lengua inglesa
    Enseñanza
    Gamificación
    Programa Bilingüe
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/64409
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    TFG_F_2023_191.pdf
    Tamaño:
    1.243Mo
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10