• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65060

    Título
    An analysis of the research on adaptive Learning: the next generation of e-learning
    Autor
    Verdú Pérez, Elena
    Regueras Santos, Luisa MaríaAutoridad UVA
    Verdú Pérez, María JesúsAutoridad UVA Orcid
    Castro Fernández, Juan Pablo deAutoridad UVA Orcid
    Pérez Juárez, María ÁngelesAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2008
    Editorial
    World Scientific and Engineering Academy and Society (WSEAS) [Society Publisher]
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    WSEAS Transactions on Information Science and Applications, Junio 2008, vol. 5, n. 6. p. 859 - 868
    Resumen
    This study examines the evidence for the effectiveness of adaptive learning and the satisfaction level of students when using this type of learning. It first analyses the different classifications of adaptive learning systems existing in the literature, to focus later on describing some adaptive and intelligent e-learning systems, mainly those included in the groups of Intelligent Tutoring Systems (ITS), Adaptive Hypermedia Systems (AHS) and Intelligent Collaborative Learning systems. Next, the Effect Size (ES) tool is adopted as a standard way to compare the results of one pedagogical experiment to another. ES is used to analyze the effectiveness of some of the systems previously described, in order to demonstrate that adaptive learning can provide significant improvements in the learning process of students. Secondly, the learners' opinion is analyzed in order to estimate their satisfaction and to know their preferred mode of studying. Finally, a number of conclusions and future trends are discussed.
    Materias Unesco
    33 Ciencias Tecnológicas
    58 Pedagogía
    Palabras Clave
    Adaptive learning
    E-learning
    Intelligent collaborative learning
    Intelligent educational systems
    Intelligent tutoring systems
    Learning effectiveness
    Adaptive Hypermedia Systems
    ISSN
    1790-0832
    Revisión por pares
    SI
    Version del Editor
    https://www.worldses.org/journals/information/information-2008.htm
    Propietario de los Derechos
    Publishers
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65060
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Artículos de revista [358]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    AdaptativeLearning.pdf
    Tamaño:
    832.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Artículo principal
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10