dc.contributor.advisor | Dapia Ferreiro, María Celsa | es |
dc.contributor.author | Mallón Quinteros, Carol Jéssica | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2024-07-19T11:16:26Z | |
dc.date.available | 2024-07-19T11:16:26Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/68880 | |
dc.description.abstract | This paper aims to establish a comprehensive theoretical framework for second
language acquisition, with a specific focus on analysing the relationship between
learning and the acquisition of a second language. To facilitate this analysis, the paper
will explore the relevant terminology associated with language acquisition and examine
a range of variable factors that influence language learning. Subsequently, the study will
delve into an analysis of various learning methods, which will be practically applied
through the utilization of a previously developed questionnaire by Reid (1987). This
questionnaire will be administered to learners of different ages, enabling us to gather
valuable insights into their preferred and effective learning styles for acquiring English.
By combining theoretical frameworks and practical observations, this paper aims to
contribute to a deeper understanding of second language acquisition and provide
recommendations for effective English language instruction. | es |
dc.description.abstract | El objetivo de este trabajo es establecer un marco teórico integral para la
adquisición de un segundo idioma, centrándose en analizar la relación entre el
aprendizaje y la adquisición de dicha lengua. Para facilitar este análisis, se explorará la
terminología relevante asociada a la adquisición del lenguaje y una variedad de factores
variables que influyen en el aprendizaje de idiomas. A continuación, se realizará un
análisis de diversos métodos de aprendizaje, aplicándolos de manera práctica mediante
un cuestionario desarrollado previamente por Reid (1987). Este cuestionario ha sido
proporcionado a aprendices de distintas edades, lo que nos ha permitido obtener
información valiosa sobre sus estilos de aprendizaje preferidos y efectivos para adquirir
el inglés como segunda lengua. Al combinar marcos teóricos y observaciones prácticas,
este trabajo pretende contribuir a una comprensión más profunda de la adquisición de un
segundo idioma y ofrecer recomendaciones para una enseñanza efectiva del inglés. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | spa | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | learning | es |
dc.subject.classification | second language acquisition | es |
dc.subject.classification | learning styles | es |
dc.subject.classification | language learning | es |
dc.subject.classification | theoretical framework | es |
dc.subject.classification | aprendizaje | es |
dc.subject.classification | adquisición de una segunda lengua | es |
dc.subject.classification | estilos de aprendizaje | es |
dc.subject.classification | aprendizaje de idiomas | es |
dc.subject.classification | marco teórico | es |
dc.title | Learning styles and their application to second language acquisition | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |