dc.contributor.advisor | San José Rico, Patricia | es |
dc.contributor.author | Martín Domínguez, Elena | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de Palencia | es |
dc.date.accessioned | 2024-09-20T16:21:04Z | |
dc.date.available | 2024-09-20T16:21:04Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/70078 | |
dc.description.abstract | This Final Degree Project focuses on the importance of introducing the culture of the
second language into the classroom for contextualised second language learning that promotes
the development of learners who are able to communicate effectively and competently in the
cultural context of the second language. This is done through a theoretical approach. On the other
hand, it presents the design of an intervention proposal that seeks to make a significant link
between the introduction of culture in the classroom and the development of curricular content
and competences both in the foreign language area and in other areas of the curriculum. This
intervention proposal aims to show that the introduction of the culture of the second language in
the classroom not only enriches the students culturally, but also leads to a better understanding of
the language, benefiting also from a greater contextualisation, cultural awareness, motivation and
development of communicative competence of the students | es |
dc.description.abstract | Este trabajo de fin de grado se centra en la importancia de introducir la cultura de la
segunda lengua dentro del aula para un aprendizaje contextualizado de la misma que promueva
formar alumnos capaces de comunicarse eficaz y competentemente en el contexto cultural propio
de la segunda lengua. Esto se realiza a través de un acercamiento teórico. Por otro lado, se presenta
el diseño de una propuesta de intervención en la que se busca vincular de forma significativa la
introducción de la cultura en el aula y el desarrollo de contenidos y competencias curriculares
tanto del área de lengua extranjera como de otras áreas del currículo. En esta propuesta de
intervención se busca exponer el hecho de que la introducción de la cultura de la segunda lengua
en el aula no solo enriquece culturalmente al alumnado, sino que lleva a una mayor comprensión
de la lengua beneficiando también de una mayor contextualización, sensibilización cultural,
motivación y desarrollo de la competencia comunicativa en el alumnado | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Culture | es |
dc.subject.classification | English language | es |
dc.subject.classification | Second language | es |
dc.subject.classification | Primary education | es |
dc.title | The importance of the introduction of culture in the teaching of english as a second language | es |
dc.title.alternative | La importancia de la introducción de la cultura en la enseñanza del inglés como segunda lengua | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Educación Primaria | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
dc.subject.unesco | 5801 Teoría y Métodos Educativos | es |