dc.contributor.advisor | Dapia Ferreiro, María Celsa | es |
dc.contributor.author | Ilieva Mariyanova, Svetla | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2024-11-25T16:38:41Z | |
dc.date.available | 2024-11-25T16:38:41Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/71804 | |
dc.description.abstract | This dissertation offers a comparative research on the methodology of teaching English
as a foreign language in primary schools in Bulgaria and Spain. A quantitative analysis
of results published in official statistics is provided, allowing more general conclusions
to be drawn about the two countries regarding English teaching methodology and their
standings on an international scale of language proficiency. However, the lack of
national statistics on English proficiency outcomes for primary school students in both
countries limits the research, and the conclusions drawn must be based on partial data
and limited investigations. This issue reflects a general deficiency in the EU's
educational systems. The thesis highlights the need to collect and use national statistics
on foreign language study so that the best-performing systems can serve as examples,
ensuring that all EU students have access to the most effective learning methods. | es |
dc.description.abstract | Esta tesis ofrece una comparación sobre la metodología de enseñanza del inglés como
lengua extranjera en las escuelas primarias de Bulgaria y España. Siguiendo un análisis
cuantitativo de estadísticas oficiales, se busca extraer conclusiones generales para
determinar la eficacia de ambos sistemas y su posición internacional en competencia
lingüística. Sin embargo, la falta de estadísticas nacionales sobre los resultados en
inglés de alumnos de primaria en ambos países limita la investigación y todas las
conclusiones que se extraigan sobre ellos deben basarse en datos parciales y en
investigaciones limitadas. Este problema refleja una deficiencia general en los sistemas
educativos de la UE. La tesis resalta la necesidad de recopilar y utilizar las estadísticas
nacionales sobre el estudio de lenguas extranjeras para que los sistemas que tengan
mejor desempeño puedan servir de ejemplo, asegurando que todos los estudiantes de la
UE tengan acceso a los métodos más efectivos de aprendizaje. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Teaching methods | es |
dc.subject.classification | English | es |
dc.subject.classification | Bulgaria | es |
dc.subject.classification | Spain | es |
dc.subject.classification | Statistics | es |
dc.subject.classification | European Union | es |
dc.subject.classification | Métodos de enseñanza | es |
dc.subject.classification | Inglés | es |
dc.subject.classification | Bulgaria | es |
dc.subject.classification | España | es |
dc.subject.classification | Estadística | es |
dc.subject.classification | Unión Europea | es |
dc.title | Comparative Research between the Spanish and the Bulgarian system in therir methodology to teach English as a Foreign Language at Primary School | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |