Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorDapia Ferreiro, María Celsa es
dc.contributor.authorIlieva Mariyanova, Svetla
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-11-25T16:38:41Z
dc.date.available2024-11-25T16:38:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/71804
dc.description.abstractThis dissertation offers a comparative research on the methodology of teaching English as a foreign language in primary schools in Bulgaria and Spain. A quantitative analysis of results published in official statistics is provided, allowing more general conclusions to be drawn about the two countries regarding English teaching methodology and their standings on an international scale of language proficiency. However, the lack of national statistics on English proficiency outcomes for primary school students in both countries limits the research, and the conclusions drawn must be based on partial data and limited investigations. This issue reflects a general deficiency in the EU's educational systems. The thesis highlights the need to collect and use national statistics on foreign language study so that the best-performing systems can serve as examples, ensuring that all EU students have access to the most effective learning methods.es
dc.description.abstractEsta tesis ofrece una comparación sobre la metodología de enseñanza del inglés como lengua extranjera en las escuelas primarias de Bulgaria y España. Siguiendo un análisis cuantitativo de estadísticas oficiales, se busca extraer conclusiones generales para determinar la eficacia de ambos sistemas y su posición internacional en competencia lingüística. Sin embargo, la falta de estadísticas nacionales sobre los resultados en inglés de alumnos de primaria en ambos países limita la investigación y todas las conclusiones que se extraigan sobre ellos deben basarse en datos parciales y en investigaciones limitadas. Este problema refleja una deficiencia general en los sistemas educativos de la UE. La tesis resalta la necesidad de recopilar y utilizar las estadísticas nacionales sobre el estudio de lenguas extranjeras para que los sistemas que tengan mejor desempeño puedan servir de ejemplo, asegurando que todos los estudiantes de la UE tengan acceso a los métodos más efectivos de aprendizaje.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationTeaching methodses
dc.subject.classificationEnglishes
dc.subject.classificationBulgariaes
dc.subject.classificationSpaines
dc.subject.classificationStatisticses
dc.subject.classificationEuropean Uniones
dc.subject.classificationMétodos de enseñanzaes
dc.subject.classificationIngléses
dc.subject.classificationBulgariaes
dc.subject.classificationEspañaes
dc.subject.classificationEstadísticaes
dc.subject.classificationUnión Europeaes
dc.titleComparative Research between the Spanish and the Bulgarian system in therir methodology to teach English as a Foreign Language at Primary Schooles
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem