dc.contributor.advisor | Pérez Alonso, Rosa María | es |
dc.contributor.author | González Campos, María | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2024-12-13T16:37:30Z | |
dc.date.available | 2024-12-13T16:37:30Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72545 | |
dc.description.abstract | The arrival of Key Competences into European educational systems not only redefined
the concept of education but also that of foreign language teaching. In this context, it is
crucial to understand that a language should not be learned but acquired in a natural
context where it is used as a vehicle for communication. Linguistic communication
competence aims to develop the five communicative skills, among which, recently,
interaction has been included. Bearing this in mind, the main aim of this paper is to
demonstrate that collaborative learning is an effective approach to promote student
interaction in the foreign language classroom. Therefore, this paper presents a didactic
proposal for secondary education students that includes a variety of activities where
learners will not only use language as a means of communication but also participate
collaboratively, promoting an enriching learning environment. | es |
dc.description.abstract | La llegada de las Competencias Clave a los sistemas educativos europeos no solo
redefinió el concepto de educación sino también el de enseñanza de lenguas extranjeras.
En este contexto, es crucial comprender que una lengua no debe ser aprendida sino
adquirida en un contexto natural donde se emplea como vehículo para la comunicación.
La competencia en comunicación lingüística tiene como objetivo desarrollar las cinco
destrezas comunicativas entre las que se incluye recientemente la interacción. El objetivo
de este trabajo de fin de máster es demostrar que el aprendizaje colaborativo es un buen
enfoque para fomentar la interacción entre alumnos en el aula de lengua extranjera. Así
pues, este trabajo presenta una propuesta didáctica para alumnos de Educación
Secundaria que contiene una variedad de actividades donde los estudiantes no solo
emplearán la lengua como medio para comunicarse sino también participarán de forma
colaborativa, promoviendo un ambiente de aprendizaje enriquecedor. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Key competences | es |
dc.subject.classification | Linguistic communication competence | es |
dc.subject.classification | Communicative skills | es |
dc.subject.classification | Interaction | es |
dc.subject.classification | Collaborative learning | es |
dc.subject.classification | Competencias clave | es |
dc.subject.classification | Competencia en comunicación lingüística | es |
dc.subject.classification | Destrezas comunicativas | es |
dc.subject.classification | Interacción | es |
dc.subject.classification | Aprendizaje colaborativo | es |
dc.title | Collaborative learning as a means for developing interaction in the EFL classroom: A didactic proposal for secondary education | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.degree | Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |