• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Urbanismo y Representación de la Arquitectura
    • DEP72 - Artículos de revista
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Urbanismo y Representación de la Arquitectura
    • DEP72 - Artículos de revista
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/76967

    Título
    L'influenza di Dufy nella collaborazione grafica tra Asplund e Persson per l'Esposizione di Stoccolma del 1930.
    Autor
    Lafuente Sánchez, Víctor AntonioAutoridad UVA
    López Bragado, DanielAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2021
    Editorial
    Gangemi Editore SpA International Publishing
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Disegnare Idee Immagini, 2021, n. 61, p. 12-19.
    Résumé
    In 1930 Gunnar Asplund’s classicist style changed radically when he adopted the principles of the International Style and Functionalism. The objective of the Expo in Stockholm, which he was commissioned to design, was to display the new scenario prompted by changes in art and industry within the framework of everyday life and housing. Asplund called the plastic artist Rudolf Persson to work with him and produce graphic images of the Exposition; Persson was inspired by Raoul Dufy’s pictorial works, so in several watercolours he masterfully captured the joyful, festive atmosphere of the Exposition.
    Materias (normalizadas)
    Expresión Gráfica Arquitectónica
    Historiografía de la Representación Arquitectónica
    Materias Unesco
    6201.01 Diseño Arquitectónico
    6203.04 Dibujo, Grabado
    Palabras Clave
    Gunnar Asplund
    Rudolf Persson
    Raoul Dufy
    representation of architecture
    Exposition
    ISSN
    1123-9247
    Revisión por pares
    SI
    Idioma
    ita
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/76967
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP72 - Artículos de revista [98]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    2020 DISEGNARE IDEE IMMAGINI 61 (2 ARTICULO COMPLETO).pdf
    Tamaño:
    1.329Mo
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10