• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ricerca

    Tutto UVaDOCArchiviData di pubblicazioneAutoriSoggettiTitoli

    My Account

    Login

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Mostra Item 
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Lengua y Literatura
    • DEP18 - Artículos de revista
    • Mostra Item
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Lengua y Literatura
    • DEP18 - Artículos de revista
    • Mostra Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/77347

    Título
    La formación del profesorado para la enseñanza integrada de contenidos y lengua extranjera: perspectivas de un debate europeo actual.
    Autor
    Martín del Pozo, María Ángeles
    Año del Documento
    2015
    Editorial
    Universidad de Valladolid
    Documento Fuente
    Martín, M.A. (2015). Teacher education for content and language integrated learning: insights from a current European debate. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 18 (3), 153-­‐168.
    Abstract
    Bilingual education has outpaced the provision of trained and qualified teachers. Research and training proposals are urgently required. This paper analyses the attention given to language and methodological aspects in seven Spanish studies related to teacher training needs. The discussion is corroborated by a case study. Results indicate the debate regarding expected competences and qualifications is focusing only on the linguistic dimension and disregarding pedagogical issues. Some future actions for teacher education are suggested in order to trigger teachers to consider methodological aspects.
    Palabras Clave
    Content and language integrated learning; English Medium Instruction; Teacher education; Bilingual education
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.6018/reifop.18.3.210401
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/77347
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP18 - Artículos de revista [118]
    Mostra tutti i dati dell'item
    Files in questo item
    Nombre:
    REIFOP_form_prf.pdf
    Tamaño:
    568.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Mostra/Apri

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10