Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorGómez Carrero, Tamara es
dc.contributor.authorMartínez Castiñeiras, María Luján
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Educación de Palencia es
dc.date.accessioned2025-09-03T10:50:06Z
dc.date.available2025-09-03T10:50:06Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/77444
dc.description.abstractThis Final Degree Project examines how the use of interactive multimedia and vocabulary instruction strategies can be integrated into teaching English as a foreign language in Primary Education. To achieve that, a learning situation titled “I’m bored! What can I do?” was designed and implemented in a first-year Primary Education classroom in Castilla y León, structured around Nation (2022)’s stages of vocabulary acquisition: noticing, retrieval, and generative use. The results are positive in regard to vocabulary retention, motivation, and participation, which imply the educational potential of interactive multimedia when paired with vocabulary instruction strategieses
dc.description.abstractEste Trabajo de Fin de Grado examina cómo el uso de la multimedia interactiva y las estrategias de enseñanza de vocabulario pueden ser integradas en la enseñanza del inglés como lengua extranjera en la Educación Primaria. Para ello, se diseñó una situación de aprendizaje titulada “I’m bored! What can I do?” que se implementó en un aula del 1er curso de Primaria en Castilla y León. Esta situación de aprendizaje está estructurada alrededor de los estadios de adquisición de vocabulario de Nation (2022) basados en las fases de percepción, recuperación y uso generativo. Los resultados son positivos en cuanto a la retención de vocabulario, la motivación y la participación, lo que implica el potencial educativo de la metodología multimedia interactiva cuando se combinan con estrategias de enseñanza de vocabularioes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationMultimedia interactivaes
dc.subject.classificationAdquisición de vocabularioes
dc.subject.classificationEstrategias de enseñanza de vocabularioes
dc.subject.classificationEducación primariaes
dc.subject.classificationESLes
dc.subject.classificationIntactive multimediaes
dc.subject.classificationVocabulary acquisitiones
dc.subject.classificationVocabulary instruction strategieses
dc.subject.classificationPrimary educationes
dc.subject.classificationEnglish as a foreign languagees
dc.titleThe use of interactive multimedia and strategies for vocabulary acquisition in English: a didactic proposal for Primary Educationes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Educación Primariaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases
dc.subject.unesco5801 Teoría y Métodos Educativoses


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige