dc.contributor.advisor | Alario Trigueros, María Carmen | es |
dc.contributor.author | Pablos Sierra, Alba | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de Palencia | es |
dc.date.accessioned | 2025-09-03T11:01:21Z | |
dc.date.available | 2025-09-03T11:01:21Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/77447 | |
dc.description.abstract | This document presents a teaching proposal aimed at developing English language skills through the use of information and communication technologies (ICTs), while promoting social contribution and involvement in the context of rural schools. The objective of this proposal is not only to foster rural school student’s knowledge and interaction with their immediate surroundings, but also to develop digital skills and ICT tools that contribute to local roots, using English as a vehicular language. To this end, the CLIL approach is proposed, which addresses social studies content related to the knowledge and care of the cultural heritage of Castilla y León, while simultaneously addressing English through the creation of an interactive map and texts | es |
dc.description.abstract | En el presente documento se plantea una propuesta didáctica orientada al desarrollo de las habilidades en lengua inglesa a través del uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC), al mismo tiempo que promueve la contribución e implicación social en el contexto de la escuela rural. El objetivo de esta propuesta es, no solo favorecer el conocimiento y la interacción con el medio próximo del alumnado de la escuela rural, sino también desarrollar competencias digitales y herramientas informáticas que contribuyan con el arraigo local, utilizando el inglés como lengua vehicular. Para ello, se plantea el uso del enfoque CLIL, con el que se trabajan los contenidos de ciencias sociales relacionados con el conocimiento y cuidado del patrimonio cultural de Castilla y León, al mismo tiempo que se trabaja el área de inglés a través de la creación de un mapa interactivo y la creación de textos | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Propuesta didáctica | es |
dc.subject.classification | Escuela rural | es |
dc.subject.classification | Herramientas informáticas | es |
dc.subject.classification | Enfoque CLIL | es |
dc.subject.classification | Mapa interactivo | es |
dc.subject.classification | Teaching proposal | es |
dc.subject.classification | Rural school | es |
dc.subject.classification | IT tools | es |
dc.subject.classification | CLIL aproach | es |
dc.subject.classification | Interactive map | es |
dc.title | Design and implementation of an educational intervention using ICTs in rural areas: creation of an interactive map of the local environment | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Educación Primaria | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5801 Teoría y Métodos Educativos | es |
dc.subject.unesco | 6311.04 Sociología Rural | es |
dc.subject.unesco | 1203.17 Informática | es |