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| dc.contributor.advisor | Vilalta Nieto, Miguel | es |
| dc.contributor.author | Rojo Díez, Ismael | |
| dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
| dc.date.accessioned | 2025-11-07T19:21:30Z | |
| dc.date.available | 2025-11-07T19:21:30Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79481 | |
| dc.description.abstract | Pronunciation plays a crucial role in effective communication and overall language proficiency. However, in many secondary education schools where English is taught as a foreign language, students face challenges in mastering English pronunciation. Conservative SLA scholars considered native models essential to teach pronunciation. While new research claims intelligible communication and core features of English define in a better way the current linguistic situation of English. This study explore the concepts of the new proposals and concludes that change towards a communicative approach based on international intelligibility is challenging and presents a series of drawbacks in Secondary Education settings. | es |
| dc.description.abstract | La pronunciación juega un papel importante en la comunicación eficiente y el desempeño general del lenguaje. Sin embargo, en muchas escuelas de secundaria donde el inglés se enseña como lengua extranjera tienen que afrontar retos en la dominación de la pronunciación del inglés. Los académicos conservadores del área de la adquisición del segundo idioma consideraban modelos nativos para enseñar pronunciación. Mientras que nuevos estudios afirman que la comunicación inteligible y kas características base del inglés definen mejor la situación lingüística actual del inglés. Este trabajo explora los conceptos de las nuevas propuestas y concluye que un cambio hacia una metodología comunicativa basada en la inteligibilidad internacional is un reto y presenta una serie de desventajas en el marco de la educación secundaria. | es |
| dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
| dc.format.mimetype | application/pdf | es |
| dc.language.iso | eng | es |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject.classification | Pronunciation | es |
| dc.subject.classification | ELF | es |
| dc.subject.classification | Intelligibility | es |
| dc.subject.classification | GA | es |
| dc.subject.classification | RP | es |
| dc.subject.classification | Language Acquisition | es |
| dc.subject.classification | Pronunciación | es |
| dc.subject.classification | Inteligibilidad | es |
| dc.subject.classification | Adquisición del lenguaje | es |
| dc.title | A THEORETICAL APPROACH TO THE PRONUNCIATION SCENE IN SECONDARY SCHOOLS | es |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
| dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
| dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
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- Trabajos Fin de Grado UVa [32838]
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