Afficher la notice abrégée

dc.contributor.advisorGarcía Martín, Rubénes
dc.contributor.advisorPedro Negro, Raquel dees
dc.contributor.authorQuintana Villarejo, Miriam
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo Social es
dc.date.accessioned2025-11-19T10:18:22Z
dc.date.available2025-11-19T10:18:22Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/79821
dc.description.abstractThis dissertation aims to explore the characteristics of the Future Classroom Lab and analyze the implications that might arise from its implementation in the design of a lesson proposal. Educational systems are continually evolving to meet the demands of contemporary society, while classrooms have remained unchanged since the 19th century. However, the Future Classroom Lab initiative offers an alternative flexible learning space designed on the grounds of the development of 21st-century skills and the integration of technology in the classroom. Therefore, the lesson proposal has been designed considering the current educational legislation and a real-life school setting to assess the applicability of the Future Classroom Lab in the Spanish educational landscape. Additionally, the proposal comprises other significant elements related to the learning-teaching process of English as a Foreign Language and the integration of the Sustainable Development Goals.es
dc.description.abstractEl presente trabajo explora las características del Aula del Futuro y analiza su implementación en el diseño de una propuesta didáctica. Pese a la constante evolución de los sistemas educativos para responder a las demandas de la sociedad actual, las aulas no han experimentado ningún cambio desde el siglo XIX. No obstante, la iniciativa del Aula del Futuro ofrece un espacio de aprendizaje flexible diseñado en función del desarrollo de las competencias del siglo XXI y de la integración de la tecnología en el aula. De este modo, la propuesta didáctica ha sido diseñada teniendo en cuenta la legislación educativa vigente y un contexto educativo real con el objetivo de evaluar la implementación del Aula del Futuro en el marco educativo español. Asimismo, la propuesta considera otros elementos relacionados con el proceso de enseñanza-aprendizaje del inglés como lengua extranjera y con la integración de los Objetivos de Desarrollo Sostenible.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Didáctica de la Lengua y Literaturaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classification21st-century skillses
dc.subject.classificationActive learninges
dc.subject.classificationFuture Classroom Labes
dc.subject.classificationHealthy habitses
dc.subject.classificationLearning spacees
dc.subject.classificationAprendizaje activoes
dc.subject.classificationAula del Futuroes
dc.subject.classificationCompetencias del siglo XXIes
dc.subject.classificationEspacio de aprendizajees
dc.subject.classificationHábitos saludableses
dc.titleHealthy Habits, Fluent Minds: A Future Classroom Lab Proposal for EFL Teachinges
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Fichier(s) constituant ce document

Thumbnail

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée