Show simple item record

dc.contributor.advisorPérez Lucas, Paula es
dc.contributor.authorManso González, Andrea
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2025-11-19T11:54:14Z
dc.date.available2025-11-19T11:54:14Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/79834
dc.description.abstractInterculturality in nowadays world is more than a reality. By teaching English as a foreign language, students are offered a unique opportunity to learn about other ways of seeing the world. This paper presents a didactic unit based on Irish folklore and W.B. Yeats’ poem The Stolen Child (1886), with the aim of fostering intercultural awareness in 2nd year of E.S.O. students. Through poetry, pupils are invited to reflect on the emotions, symbols and values belonging to Irish traditions. This unit turns the classroom into a space for emotional expression and cultural curiosity. Drawing on the author’s experience of living in Sligo, Ireland, the materials used in this innovative proposal offer the student an authentic and meaningful contact that brings the classroom to the green fields of Ireland.es
dc.description.abstractLa interculturalidad en el mundo hoy en día está más que arraigada. Desde la enseñanza del inglés como lengua extranjera, se ofrece a los estudiantes una oportunidad única para conocer otras formas de ver el mundo. Este trabajo presenta una unidad didáctica construida en base al folclore irlandés y al poema de W.B. Yeats The Stolen Child (1886), con el objetivo de fomentar la interculturalidad en los alumnos de 2º de E.S.O. A través de la poesía, se invita a los alumnos a reflexionar sobre las emociones, los símbolos y los valores pertenecientes a las tradiciones irlandesas. Dicha unidad convierte el aula en un espacio para la expresión emocional y la curiosidad cultural. A partir de la experiencia del autor viviendo en Sligo, Irlanda, los materiales utilizados en esta innovadora propuesta ofrecen al alumno un contacto tan auténtico y significativo que transporte el aula a los verdes campos de Irlanda.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Didáctica de la Lengua y Literaturaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationEnglish as a Foreign Language (EFL)es
dc.subject.classificationInterculturalityes
dc.subject.classificationIrish folklorees
dc.subject.classificationThe Stolen Childes
dc.subject.classificationPersonal enrichmentes
dc.subject.classificationInglés como Lengua Extranjera (ILE)es
dc.subject.classificationInterculturalidades
dc.subject.classificationFolclore irlandéses
dc.subject.classificationEl Niño Robadoes
dc.subject.classificationEnriquecimiento personales
dc.titleBlending Irish Poetry and Folklore in the EFL Classroom: A Didactic Unit on W.B. YEATS’ “The Stolen Child”.es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record