| dc.contributor.advisor | Mujcinovic, Sonja | es |
| dc.contributor.author | Mañeru Rodríguez, Lucía | |
| dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
| dc.date.accessioned | 2025-11-19T12:14:21Z | |
| dc.date.available | 2025-11-19T12:14:21Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79836 | |
| dc.description.abstract | Motivation is a key factor in learning English as a Foreign Language (EFL). However, this aspect is usually ignored during the development of in-class activities. Therefore, this dissertation aims to design and implement motivational activities within the EFL classroom. To achieve this, ten activities were created based on communicative competence and active group participation. The activities were implemented in the 2nd year of Bachillerato. However, to check the adaptability of these activities, two of them were also implemented in two other groups of 1st and 3rd year of ESO. The results from in-class observations and a final questionnaire for students confirmed a positive impact of these activities on their motivation, as well as facilitating both content acquisition and oral participation in the classroom. | es |
| dc.description.abstract | La motivación es un factor clave en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera (ILE). Sin embargo, esta se olvida muchas veces durante el desarrollo de actividades de aula. Por ello, este trabajo tiene como objetivo diseñar e implementar actividades motivacionales en el aula de ILE. Para llevarlo a cabo, se crearon diez actividades basadas en la competencia comunicativa y la participación activa por grupos. Dichas actividades se implementaron en un grupo de 2º de Bachillerato y para comprobar su adaptabilidad, dos de ellas se pusieron en práctica en dos grupos de 1º y 3º de la ESO. Los resultados obtenidos tras las observaciones de aula y un cuestionario final a los estudiantes corroboran el impacto positivo de las actividades en su motivación, además de facilitar la adquisición de los contenidos y la participación oral en el aula. | es |
| dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
| dc.format.mimetype | application/pdf | es |
| dc.language.iso | eng | es |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject.classification | Motivation | es |
| dc.subject.classification | English as a Foreign Language (EFL) | es |
| dc.subject.classification | Teaching | es |
| dc.subject.classification | In-class activities | es |
| dc.subject.classification | Motivación | es |
| dc.subject.classification | Inglés | es |
| dc.subject.classification | Lengua extranjera | es |
| dc.subject.classification | Enseñanza | es |
| dc.subject.classification | Actividades de clase | es |
| dc.title | Mission: motivation. Suggested in-class activities with the power to motivate students | es |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
| dc.description.degree | Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | es |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
| dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |