• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • ES Review. Spanish Journal of English Studies
    • ES Review. Spanish Journal of English Studies - 2025 - Num. 46
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • ES Review. Spanish Journal of English Studies
    • ES Review. Spanish Journal of English Studies - 2025 - Num. 46
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79860

    Título
    La empatía narrativa en
    Autor
    Gibert, Teresa
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2025
    Documento Fuente
    ES REVIEW. Spanish Journal of english studies; Núm. 46 (2025) pags. 139-166
    Abstract
    La empatía ejerce un papel crucial en The Blind Assassin (2000), una compleja novela de Margaret Atwood constituida principalmente por unas memorias de ficción cuya protagonista y narradora es la octogenaria Iris Chase. Este artículo, elaborado dentro del marco teórico de Suzanne Keen sobre la empatía narrativa, tiene un doble objetivo: estudiar la representación de la empatía en The Blind Assassin y analizar la capacidad de la novela para promover la empatía lectora con un personaje que reconoce con franqueza no haber aportado el apoyo emocional que se esperaba de ella y lamenta amargamente su falta de empatía afectiva. 
     
    Empathy plays a key role in Margaret Atwood’s The Blind Assassin (2000), a complex novel consisting primarily of the fictional memoir of Iris Chase, its eighty-two-year-old protagonist and first-person narrator. Working within the theoretical framework of Suzanne Keen’s research on narrative empathy, the aim of this article is twofold: to examine the representation of empathy in The Blind Assassin and to explore the capacity of the novel to encourage readerly empathy towards a character who is frank enough to acknowledge that she has not provided the emotional support expected from her, and bitterly regrets her destructive lack of affective empathy. 
    Materias (normalizadas)
    Margaret Atwood
    El asesino ciego
    empatía narrativa
    teoría de los afectos
    memorias de ficción
    Filología Inglesa
    ISSN
    2531-1654
    DOI
    10.24197/8ct3xr29
    Version del Editor
    https://revistas.uva.es/index.php/esreview/en/article/view/narrative-empathy-margaret-atwood-blind-assassin/version/12494
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79860
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • ES Review. Spanish Journal of English Studies - 2025 - Num. 46 [0]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    esreview_46_139-166.pdf
    Tamaño:
    401.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10