Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21109
Title: Bilingual School Reading Plan Proposal focused on Fourth Grade
Other Titles: Propuesta de Plan de Lectura en un colegio Bilingüe enfocado en Cuarto Curso
Authors: Gallego Martín, Elena
Editors: Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de Palencia
Tutor: Díez González, Ana Isabel
Issue Date: 2016
Degree : Grado en Educación Primaria
Abstract: Este trabajo de fin de grado está basado en los planes de lectura, y tiene como objetivo principal conseguir que los alumnos muestren interés en la lectura, centrándonos principalmente en la lectura en una lengua extranjera (inglés). El proyecto está diseñado para el 4º curso de Educación Primaria, tomando como experiencia el centro bilingüe en el cual realicé el Practicum II. Previamente a la elaboración del diseño de un plan de lectura, es necesario conocer los diversos proyectos que ha elaborado el centro durante el año escolar (2015-2016), tomando como referencia parte de ellos. La lectura en esta lengua extranjera favorece el aprendizaje de la misma. No debemos olvidar la conveniencia de introducir nuevas metodologías para hacer este proyecto más atractivo. Este trabajo está sustentado en documentos oficiales como la LOMCE (Ley Orgánica de Mejora de la Calidad Educativa), el currículo integrado, diversos sitios web y libros de animación a la lectura.
This final work is about Reading Plan Proposals, for that reason the main objective is develop in the students the interest in reading in a foreign language. This project is designed for 4th grade Primary Education, linked with the bilingual school in which I stayed doing my internship, Practicum II. Before making the design of this Reading Plan Proposal, it is necessary to know the previous projects elaborated during the scholar year (2015/2016). The foreign language reading favours the learning of this language. We cannot forget to introduce new methodologies to make the proposal more attractive for students. This work is supported by official documents like LOMCE (Organic Improvement Quality Education Law), the integrated curriculum, different web pages and some reading books about promotion.
Keywords: Enseñanza bilingüe-Estudio y enseñanza (Primaria)
Lectura
Bilingüismo
Language: spa
URI: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21109
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Trabajos Fin de Grado UVa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG-L1407.pdf841,11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Suggestions
University of Valladolid
Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.5
UVa-STIC