Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21366
Title: El arte como vía hacia la creatividad y el aprendizaje de una lengua extranjera en Educación Infantil
Authors: Gorines Matilla, María
Editors: Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de Palencia
Tutor: Laorga Sánchez, Ilda
Issue Date: 2016
Degree : Grado en Educación Infantil
Abstract: El presente trabajo se centra en descubrir las posibilidades que aporta el arte en un aula de Educación Infantil basado en la metodología del Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE). Se ha desarrollado un proyecto en el aula de tres años con el fin de fomentar la creatividad y el aprendizaje de la lengua inglesa a través de la educación artística.
The present work is focused on discovering the possibilities that brings the art in an early years classroom. It is based on Content and Language Integrated Learning (CLIL) methodology. It has been developed a project in three years classroom with the purpose of encourage the creativity and the English language learning through artistic education.
Keywords: Arte- Estudio y enseñanza (Infantil)
Inglés (Lengua)- Estudio y enseñanza (Infantil)
Language: spa
URI: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21366
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Trabajos Fin de Grado UVa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG-1491.pdf3,39 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Suggestions
University of Valladolid
Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.5
UVa-STIC