Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21430
Title: TPR Storytelling con lenguaje de signos en el aula de Educación Infantil
Authors: Fuente Martín, Alba
Editors: Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de Palencia
Tutor: Kelly, Stephanie Anne
Issue Date: 2016
Degree : Grado en Educación Infantil
Abstract: El presente proyecto de investigación tiene como finalidad observar cómo influye el método “TPR Storytelling” en los alumnos de Educación Infantil de un colegio público, bilingüe y acogido al convenio British Council, de Palencia. A lo largo del mismo se analizan las características y aspectos más relevantes de dicho método, el cual trabaja las historias o cuentos para enseñar una segunda lengua de manera multisensorial, divertida y atractiva; con el fin de que los niños aprendan nuevas palabras y desarrollen actitudes positivas hacía la lengua inglesa y su cultura. Además se pretende utilizar este medio de instrucción para introducir el lenguaje de signos con el objetivo de ayudar en la comunicación al alumnado con y sin necesidades educativas especiales. En este trabajo de fin de grado se pretende demostrar sus excelentes resultados y su eficacia en el aprendizaje de la lengua inglesa a través de una intervención con alumnos de 5 a 6 años de edad.
The purpose of this research is observing how TPR Storytelling method influences on Infant Education students in a public, bilingual school adhered to the British Council agreement in Palencia, Spain. During this project, the most relevant aspects and traits of TPR Storytelling method are analysed, including stories or tales in order to teach a second language in a multi-sensory, fun and attractive way. Thus, students learn new words and develop positive attitudes towards the English language and its culture. Moreover, it intends to use this way of teaching to introduce the sign language with the aim of helping in communication with the students either with or without special education needs. Finally, it was considered convenient to show its excellent results and effectiveness while learning the English language through an empirical study with a 5 to 6-year-old group of students.
Keywords: Inglés-Estudio y enseñanza (Preescolar)
Language: spa
URI: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21430
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Trabajos Fin de Grado UVa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG-L1465.pdf1,82 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Suggestions
University of Valladolid
Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.5
UVa-STIC