• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Capítulos de monografías
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Capítulos de monografías
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39952

    Título
    The acquisition of “ser” and “estar” in 2L1 English-Spanish data
    Autor
    Stankova Laykova, RadoslavaAutoridad UVA
    Fernández Fuertes, RaquelAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2020
    Editorial
    Cambridge Scholars Publishing
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Levey, David (ed.). Strategies and Analyses of Language and Communication in Multilingual and International Contexts. Cambridge Scholars Publishing. 2020.
    Resumen
    In the early stages of both monolingual and bilingual first language acquisition (2L1), children acquiring their first language (L1) often omit functional categories (Brown 1973). In this paper, we focus on the acquisition of a functional category, the Spanish copula verbs, in 2L1 English-Spanish data. Our objectives are, firstly, to determine whether the two copulas in Spanish, i.e. ser and estar, are simultaneously or sequentially acquired; secondly, to establish whether there is a difference in the acquisition of these copulas as they appear with individual-level predicates (ILPs) and stage-level predicates (SLPs); and finally, to ascertain whether the linguistic context where the bilinguals under analysis are raised plays a role in the acquisition of this grammatical property. These combined issues have not been addressed in previous studies on the monolingual and bilingual acquisition of the Spanish copulas. Therefore, our work involves a direct contribution to the field, in that it helps to shed further light on the different intertwined processes that are involved in the acquisition of the Spanish copulas.
    Materias Unesco
    5701.03 Bilingüismo
    57 Lingüística
    Palabras Clave
    Bilingual first language acquisition
    Adquisición bilingüe de la primera lengua
    Spanish (Language) - Copula verbs
    Español (Lengua) - Verbos copulativos
    ISBN
    978-1-5275-4324-9
    Patrocinador
    Junta de Castilla y León - FEDER (project VA009P17)
    Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - FEDER (project PGC2018-097693-B-I00)
    Version del Editor
    http://cambridgescholars.com/strategies-and-analyses-of-language-and-communication-in-multilingual-and-international-contexts
    Propietario de los Derechos
    © 2020 Cambridge Scholars Publishing
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39952
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • UVALAL - Capítulos de monografías [18]
    • DEP27 - Capítulos de monografías [51]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Acquisition-of-ser-estar-2L1.pdf
    Tamaño:
    278.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10