Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/4668
Title: Escuelas abiertas al entorno: Las Comunidades de Aprendizaje
Authors: Suazo Pérez, Leticia
Editors: Universidad de Valladolid. Escuela Universitaria de Educación (Palencia)
Tutor: Tejedor Mardomingo, María
Issue Date: 2013
Degree : Grado en Educación Primaria
Abstract: El presente trabajo versa sobre las comunidades de aprendizaje, un planteamiento educativo que pretende superar algunas de las carencias de la escuela basada en la sociedad de la información para plantear una escuela basada en la sociedad del conocimiento. Se trata de transformar un centro educativo abriéndolo a la comunidad y de aplicar medidas de éxito (grupos interactivos, bibliotecas tutorizadas…) avaladas por la comunidad científica internacional.
This work is about learning communities, an educational approach which tries to get over some of the shortage of the information society schools to consider a school based on the knowledge society. It consists in transform a school opening it to the community and applies measures of success (interactive groups, tutoring libraries...) supported by the international scientific community.
Keywords: Aprendizaje
Language: spa
URI: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/4668
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Trabajos Fin de Grado UVa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG-L 406.pdf647,92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Suggestions
University of Valladolid
Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.5
UVa-STIC