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dc.contributor.advisorMujcinovic, Sonja es
dc.contributor.authorFernández Lastras, Pablo
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-03-19T09:21:41Z
dc.date.available2024-03-19T09:21:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/66801
dc.description.abstractThis dissertation aims at exploring the role that explicit instruction plays in the L2 English classroom to determine the effectiveness of this kind of instruction in L1 Spanish students in the first year of Bachillerato (Spanish High School). To do so, this dissertation employs two grammatical structures: Noun-Noun (NN) and Adjective-Noun (AN) constructions. Two different groups took part in developing this project: i) an instructed group and ii) a non-instructed group. Both groups were exposed to two different tasks: i) a production task and ii) an interpretation task. The results obtained in the project indicate that the instructed group outperformed the non-instructed group, suggesting that explicit instruction has positive effects on students’ performance. The instructed group achieved a higher grammaticality in the production of NNs and ANs than the non-instructed group. Therefore, explicit instruction results effective when teaching L2 English to L1 Spanish students.es
dc.description.abstractEste trabajo pretende explorar el rol que la instrucción explícita tiene en la enseñanza del inglés como segunda lengua para determinar la efectividad de este tipo de instrucción en estudiantes españoles en primer curso de Bachillerato. Para lograrlo, se analizan dos estructuras gramaticales: los compuestos (NN) y las construcciones Adjetivo-Nombre (AN). Dos grupos diferentes formaron parte en el desarrollo de este proyecto: i) un grupo instruido, y ii) un grupo no instruido. Ambos grupos han sido expuestos a dos tareas: i) una tarea de producción, y ii) una tarea de interpretación. Los resultados obtenidos indican que el grupo instruido supera al grupo no instruido, lo que sugiere que la instrucción explícita tiene efectos positivos en los estudiantes. El grupo instruido logra una mayor gramaticalidad en la producción de NNs y ANs que el grupo no instruido. Por lo tanto, la instrucción explícita resulta efectiva en la enseñanza de inglés como segunda lengua a estudiantes cuya primera lengua es el español.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationNNses
dc.subject.classificationANses
dc.subject.classificationExplicit instructiones
dc.subject.classificationL1 Spanish – L2 Englishes
dc.subject.classificationPremodificationes
dc.subject.classificationInstrucción explícitaes
dc.subject.classificationL1 español – L2 ingléses
dc.subject.classificationPremodificaciónes
dc.titleExplicit Instruction: a study on production and interpretation of Noun-Noun and Adjective-Noun constructionses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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