| dc.contributor.advisor | González-Cascos Jiménez, Elena | es |
| dc.contributor.author | Herrería Gil, Brenda | |
| dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
| dc.date.accessioned | 2016-09-22T08:49:49Z | |
| dc.date.available | 2016-09-22T08:49:49Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/19136 | |
| dc.description.abstract | This present dissertation provides empirical data on the implementation of the
communicative language teaching (CLT) inside the English classroom. The analysis of
empirical data carried out in this dissertation shows personal assessments from a
specific group of adult learners who are native speakers of Spanish (L1) and non-native
speakers of English (L2), about the development of this communicative method
regarding its main features and its effect on participants´ affective filter.
Key words: CLT approach, affective filter, adult learners, English, the communicative
classroom.
El presente trabajo aporta datos empíricos sobre la aplicación en el aula de un método
comunicativo de la enseñanza del inglés. El análisis de los datos empíricos llevado a
cabo en este trabajo muestra las evaluaciones personales de un grupo de adultos nativos
españoles que tienen como segunda lengua el inglés, sobre el desarrollo de este método
comunicativo en relación con sus principales características y con el efecto que tiene
sobre el filtro afectivo de los participantes.
Palabras clave: método comunicativo de la enseñanza de lenguas, filtro afectivo, adultos
discentes, inglés, la clase comunicativa. | es |
| dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
| dc.format.mimetype | application/pdf | es |
| dc.language.iso | eng | es |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
| dc.subject | inglés (lengua)-Estudio y enseñanza | es |
| dc.subject | Inglés (lengua-Estudio y Enseñanza-Método comunicativo | es |
| dc.title | L2 english adult learners and CLT: an empirical study about learners' assessments regarding this methodology and the affective filter | es |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
| dc.description.degree | Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | es |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |