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    Título
    Long-Term Assessment of a Service Robot in a Hotel Environment
    Autor
    Pinillos Herrero, Roberto
    Marcos Pablos, Samuel
    Feliz, Raul
    Zalama Casanova, EduardoAutoridad UVA Orcid
    Gómez García-Bermejo, JaimeAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2016
    Editorial
    Elsevier
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Roberto Pinillos, Samuel Marcos, Raul Feliz, Eduardo Zalama, Jaime Gómez-García Bermejo. Long-Term Assessment of a Service Robot in a Hotel Environment. Robotics and Autonomous Systems. 2016, Vol. 79, p. 40–57
    Résumé
    The long term evaluation of the Sacarino robot is presented in this paper. This study aimed to improve the robot`s capabilities as a bellboy in a hotel; walking alongside the guests, providing information about the city and the hotel and providing hotel-related services. The paper establishes a three-stage assessment methodology based on the continuous measurement of a set of metrics regard- ing navigation and interaction with guests. Sacarino has been automatically collecting information in a real hotel environment for long periods of time. The acquired information has been analyzed and used to improve the robot's opera- tion in the hotel through successive re nements. Some interesting considerations and useful hints for the researchers of service robots have been extracted from the analysis of the results.
    Materias (normalizadas)
    Robots
    ISSN
    0921-8890
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1016/j.robot.2016.01.014
    Patrocinador
    Junta de Castilla y León (Programa de apoyo a proyectos de investigación-Ref. VA036U14)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación - Ref. VA013A12-2)
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Grant DPI2014-56500-R)
    Version del Editor
    http://www.journals.elsevier.com/
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21069
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP44 - Artículos de revista [78]
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    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Long-term-assessment-postprint.pdf
    Tamaño:
    2.291Mo
    Formato:
    Adobe PDF
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