• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • Ágora para la educación física y el deporte
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2017 - Vol. 19-2,3
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • Ágora para la educación física y el deporte
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2017 - Vol. 19-2,3
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/28080

    Título
    Situaciones de inclusión/exclusión mediante el juego en Educación Primaria
    Autor
    Varea, Valeria
    Ndhlovu, Sithembile
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2017
    Documento Fuente
    Ágora para la Educación Física y el Deporte; Vol. 19 Núm. 2-3 (2017): Mayo-diciembre pags. 158-176
    Résumé
    The purpose of this study was to explore how primary school children include or exclude their peers in play. Two primary schools in Armidale, New South Wales, Australia, participated in this project. Observations and interactional interviews were used to collect data, and a content analysis approach was used for data analysis. Results suggest that participants employed various strategies to exclude some of their peers from play. It was also established that exclusion may be utilised for purposes of establishing or maintaining friendships among children. Findings of this study have implications on the strategies adopted by adults seeking to promote inclusion in children’s play.
    ISSN
    1989-7200
    DOI
    10.24197/aefd.2-3.2017.158-176
    Version del Editor
    https://revistas.uva.es/index.php/agora/article/view/1685
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/28080
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2017 - Vol. 19-2,3 [11]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    AEFD-2017-2-primary-school-games-play.pdf
    Tamaño:
    162.4Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10