• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PROJET DE FIN D'ÉTUDES
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PROJET DE FIN D'ÉTUDES
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33050

    Título
    The reading storm: proposal for the implementation of a reading workshop in 5 to 6 years old English classrooms
    Autor
    Mateos-Aparicio Azpitarte, Gabriel
    Director o Tutor
    San José Rico, PatriciaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Résumé
    In this Project, I justify why I am designing a reading workshop proposal to be carried out with 5-6 years old English students, teaching the different literary genres and subgernes. I explain different theories, methods and concepts linked to the whorkshop. Then, I suggest different activities, aims, materials, a methodology and an evaluation. Finally, I carry out a session and talk about the aims reached and conclusions of the project. I have designed this project with the aims of designing a reading workshop to encourage students to read more and improve their reading level; designing motivating activities and materials; designing a workshop that would help to introduce reading at early stages; planning a lesson, carrying out the lesson and analyzing it. Thanks to all the information that I have used, I have learned the importance that reading at early stages has for students, the different motivation factors which can have an impact on the students’ motivation, how to teach the different literary genres to encourage students to read, the reading aspects from the English General Curriculum and important theories and methods that have been very useful to design my project.
     
    En este proyecto, justifico por qué estoy diseñando una propuesta de un taller de lectura para ser llevado a cabo con alumnos/as de 5-6 años, enseñando los diferentes géneros y subgéneros literarios. Explico diferentes teorías, métodos y conceptos unidos al taller. Después, propongo diferentes actividades, objetivos, materiales, una metodología y una evaluación. Finalmente, llevo a cabo una sesión y hablo sobre los objetivos alcanzados y las conlusiones del proyecto. He diseñado este proyecto con los objetivos de diseñar un taller de lectura para animar a los/as estudiantes a leer más y mejorar sus niveles de lectura; diseñar actividades y materiales motivadores; diseñar un taller para introducir la lectura en edades tempranas; planificar una sesión, llevarla a cabo y analizarla. Gracias a toda la información que he usado, he aprendido la importancia que tiene el leer en edades tempranas para los estudiantes, los diferentes factores que influyen en la motivación de los/as alumnos/as para leer, aspectos de lectura del “English General Curriculum” e importantes teorías, métodos y conceptos que han sido muy valiosos para diseñar mi proyecto.
    Materias (normalizadas)
    Lectura, Afición a la
    Inglés (Lengua)-Estudio y enseñanza (Preescolar)
    Palabras Clave
    Animación a la lectura
    Cultura inglesa
    Literatura inglesa
    Estrategias de animación
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33050
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    TFG-L2182.pdf
    Tamaño:
    983.4Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10