• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33613

    Título
    Exploring Nature in Mary Shelley's Frankenstein and The Last Man
    Autor
    González Rodríguez, Julia
    Director o Tutor
    Perojo Arronte, María EugeniaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Máster en Estudios Ingleses Avanzados: Lenguas y Culturas en Contacto
    Abstract
    The romantic period has been often characterized by its particular use of Nature in literature. This dissertation explores how Nature was employed as a multifunctional rhetorical device to express a variety of ideas and thoughts. To illustrate this, an analysis of the use of Nature in two of Mary Shelley’s acclaimed novels, Frankenstein (1818,1831) and The Last Man (1826), is carried out. The use of the most prominent natural elements found in the two novels reveal that Nature actually possesses a rhetorical functionality in the shaping of meaning and ideas relevant to the author’s narrative purposes. At the same time, some variations between the novels are observable that show an evolution not only of the Gothic tradition but also of key tenets from gender and ecocritical perspectives.
     
    El periodo romántico ha estado normalmente caracterizado por un uso peculiar de la Naturaleza. Este trabajo tiene el objetivo de explicar que la Naturaleza se usaba como un recurso retórico multifuncional para expresar una gran variedad de ideas y pensamientos. Para demostrar esto, se presenta un análisis del uso de la Naturaleza en dos aclamadas novelas de Mary Shelley, Frankenstein (1818, 1831) y El último hombre (1826). Los elementos naturales más prominentes encontrados en ambas novelas nos revelan que la Naturaleza sí que posee una funcionalidad retórica en la conformación de significados dentro del entramado narrativo. También indican que son significativas las variaciones entre ambas novelas no sólo en términos de la evolución de los aspectos de la tradición gótica, sino también desde perspectivas tanto de géneros como relativas a la ecocrítica.
    Palabras Clave
    Nature
    Mary Shelley
    Frankenstein
    The Last Man
    Romanticism
    Naturaleza
    El último hombre
    Romanticismo
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33613
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7034]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2018_84.pdf
    Tamaño:
    576.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Trabajo Fin de Máster
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10