• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42946

    Título
    Propuesta de intervención para mejorar la motivación ante el aprendizaje de la lectura y escritura en alumnado con TDAH
    Autor
    Dios Simón, Sara de
    Director o Tutor
    Gómez Campoó, Jesús MaríaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El trastorno por déficit de atención y las dificultades en lectura y escritura son dos de los problemas más comunes hoy en día en las aulas de Educación Primaria. Debido a esta situación, con la realización del presente trabajo se pretende ofrecer una propuesta de intervención que mejore la motivación y la predisposición del alumnado ante el aprendizaje de la lectura y escritura. En un primer momento, se buscará información sobre la problemática con la que se quiere trabajar (déficit de atención, motivación y dificultades de lectura y escritura), en segundo lugar, se diseñará la propuesta de intervención. Dicha propuesta se encuentra planteada para que, sí se diera la oportunidad, se pudiera llevar a cabo después del estado de alarma actual. Para finalizar, en el último capítulo del trabajo, es decir, en la conclusión, se reflexionará sobre la propia realización del trabajo y su planteamiento.
     
    Attention deficit disorder and reading and writing issues are two of the most common problems today in Primary Education classrooms. Due to this situation, with the realization of this work it is intended to offer a proposal of intervention that improves the motivation and predisposition of students to learning reading and writing. Firstly, information will be sought on the problem with which we want to work (attention deficit, motivation and reading and writing difficulties), secondly, the intervention proposal will be designed. This proposal is raised so that, if the opportunity were given, it could be carried out after the current alarm state. Finally, in the last chapter of the work, that is, in the conclusion, we will reflect on the actual realization of the work and its approach.
    Palabras Clave
    TDAH
    Lectura
    Escritura
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42946
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30856]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4325.pdf
    Tamaño:
    1.905Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10