• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43109

    Título
    La cooperación en Educación Física. Un estudio comparativo entre el currículo de Minnesota (USA) y el de Castilla y León
    Autor
    Vara Alonso, Daniel
    Director o Tutor
    Velazquez Callado, CarlosAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El presente trabajo de fin de grado pretende analizar la presencia de la cooperación en el ámbito educativo de la Educación Primaria, más concretamente en el área de la Educación Física. Para ello se ha llevado a cabo el estudio comparativo de dos currículos de diferentes países, como son el de Castilla y León y el de Minnesota (Estados Unidos). En este estudio se ha buscado una serie de términos relacionados con la pedagogía de la cooperación. La conclusión general a la que se ha llegado ha sido que, pese a las ventajas que posee el aprendizaje cooperativo en el aula, los elementos que forman parte de esta metodología están poco presentes en la enseñanza de la Educación Primaria, al menos en las dos estructuras curriculares estudiadas.
     
    This final project in my degree attempts to analyze the concept of cooperative learning in elementary schools, focusing on Physical Education curriculum. In an effort to accomplish this goal, I have created a comparative study between the Physical Education curriculum from Castilla y León and the curriculum from the state of Minnesota in the U.S.A. Throughout this project, some cooperative learning in pedagogy key terms were searched and studied. In conclusion, it can be deduced that despite the many benefits of cooperative learning, the basic elements of this pedagogy style are scarcely present in elementary schools from both countries.
    Palabras Clave
    Cooperación
    Aprendizaje cooperativo
    Educación Física
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43109
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4437.pdf
    Tamaño:
    820.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10