dc.contributor.advisor | Sanz Trigueros, Francisco Javier | es |
dc.contributor.author | Atienza Trueba, Carmen | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2021-03-12T09:37:34Z | |
dc.date.available | 2021-03-12T09:37:34Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45689 | |
dc.description.abstract | The content of this work is approached in accordance with the principle of subsidiarity that
presides over the curriculum organization by levels of concreteness. International
determinations concerning language teaching and the promotion of the multilingual key
competence, lead to focus on the regulation of foreign language teaching in the national and
regional education system and, in particular, on school documents. In the case of the latter,
the School Language Project is a very relevant point of interest for the Secondary Education
stage. Its study serves as a basis for dealing in a didactic way with the integration of the
languages of schooling and the gradual development of the communicative competence of the
students throughout the stage. A proposal for a School Language Project is presented, which
contains lines of action, objectives, participants, methodology and resources, among other
elements. Finally, final aspects are provided which conclude about the planning of this type
of project and its integration in Secondary Education schools. | es |
dc.description.abstract | El contenido de este trabajo se aborda conforme al principio de subsidiariedad que preside la
organización curricular por niveles de concreción. Desde las determinaciones internacionales
sobre la enseñanza de lenguas y la promoción de la competencia clave multilingüe, se
focaliza la atención en la regulación de la enseñanza de lenguas extranjeras en el sistema
educativo nacional y regional y, de forma particular, en documentos de centro. Entre ellos,
supone un punto de interés muy pertinente para la etapa de Educación Secundaria el Proyecto
Lingüístico de Centro. Su estudio sirve de base para tratar de manera didáctica la integración
de las lenguas de escolarización y el desarrollo gradual de la competencia comunicativa de
los estudiantes en toda la etapa. Se presenta una propuesta de Proyecto Lingüístico de Centro
que contiene, entre otros elementos, líneas de acción, objetivos, participantes, metodología y
recursos. Finalmente, se aportan aspectos finales que concluyen acerca de la planificación de
este tipo de proyectos y su integración en centros de enseñanza obligatoria. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Secondary Education | es |
dc.subject.classification | Language teaching | es |
dc.subject.classification | Multilingual competence | es |
dc.subject.classification | School Language Project | es |
dc.subject.classification | Enseñanza de lenguas | es |
dc.title | The School Language Project. A proposal for Secondary Education | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.degree | Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |