dc.contributor.advisor | Medina Calzada, Sara | es |
dc.contributor.author | Vicente Prada, Carla | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2021-03-12T16:35:36Z | |
dc.date.available | 2021-03-12T16:35:36Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45711 | |
dc.description.abstract | The present work provides a reflexive analysis on the use of literature as a didactic resource in the classroom of English as a second language at the stage of secondary education, and in this we will focus on students of the 4th grade. For this purpose, this dissertation presents a didactic proposal which follows a task-based approach through cooperative work which consists on the adaptation of a narrative text to theatre. The project pursues the development of writing along with speaking skills through the realization of a series of activities, which are based on the reading of a short story and will be essential to carry out the final product. | es |
dc.description.abstract | El presente trabajo expone un análisis reflexivo sobre la utilización de la literatura como recurso didáctico en las aulas de lengua extranjera, en este caso en Inglés, en 4º de Educación Secundaria Obligatoria. Con este propósito se muestra una propuesta didáctica desde el enfoque por tareas mediante trabajo cooperativo que se basa es la adaptación de un texto narrativo a teatro. El proyecto persigue el desarrollo de las habilidades de escritura y orales mediante la realización de una serie de actividades que parten de la lectura un texto literario y serán imprescindibles para llevar a cabo la tarea final. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Literature | es |
dc.subject.classification | Didactic proposal | es |
dc.subject.classification | English as a second language | es |
dc.subject.classification | Secondary Education | es |
dc.subject.classification | Task-based approach | es |
dc.subject.classification | Literatura | es |
dc.subject.classification | Propuesta didáctica | es |
dc.subject.classification | Inglés como segunda lengua | es |
dc.subject.classification | Educación Secundaria Obligatoria | es |
dc.subject.classification | Enfoque por tareas | es |
dc.title | The use of literature in foreign language learning. Adapting narrative texts to drama. | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.degree | Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |