Show simple item record

dc.contributor.advisorMedina Calzada, Sara es
dc.contributor.authorVicente Prada, Carla
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2021-03-12T16:35:36Z
dc.date.available2021-03-12T16:35:36Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/45711
dc.description.abstractThe present work provides a reflexive analysis on the use of literature as a didactic resource in the classroom of English as a second language at the stage of secondary education, and in this we will focus on students of the 4th grade. For this purpose, this dissertation presents a didactic proposal which follows a task-based approach through cooperative work which consists on the adaptation of a narrative text to theatre. The project pursues the development of writing along with speaking skills through the realization of a series of activities, which are based on the reading of a short story and will be essential to carry out the final product.es
dc.description.abstractEl presente trabajo expone un análisis reflexivo sobre la utilización de la literatura como recurso didáctico en las aulas de lengua extranjera, en este caso en Inglés, en 4º de Educación Secundaria Obligatoria. Con este propósito se muestra una propuesta didáctica desde el enfoque por tareas mediante trabajo cooperativo que se basa es la adaptación de un texto narrativo a teatro. El proyecto persigue el desarrollo de las habilidades de escritura y orales mediante la realización de una serie de actividades que parten de la lectura un texto literario y serán imprescindibles para llevar a cabo la tarea final.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationLiteraturees
dc.subject.classificationDidactic proposales
dc.subject.classificationEnglish as a second languagees
dc.subject.classificationSecondary Educationes
dc.subject.classificationTask-based approaches
dc.subject.classificationLiteraturaes
dc.subject.classificationPropuesta didácticaes
dc.subject.classificationInglés como segunda lenguaes
dc.subject.classificationEducación Secundaria Obligatoriaes
dc.subject.classificationEnfoque por tareases
dc.titleThe use of literature in foreign language learning. Adapting narrative texts to drama.es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record