Show simple item record

dc.contributor.advisorSanz Trigueros, Francisco Javier es
dc.contributor.authorVírseda Matesanz, María
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2021-03-12T16:40:41Z
dc.date.available2021-03-12T16:40:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/45713
dc.description.abstractThe current paper, centred in foreign language teaching in Programmes on learning and teaching improvement (PMAR), assumes the main keys appreciated in documents belonged to international and European instances, on purpose of the language learning, teaching and assessment. The focus is placed on the Spanish education system, especially in the official provisions that adjust the foreign language teaching in Secondary Education and in the normative available on PMAR. An analysis of the regulation of foreign language teaching in learning improvement programmes is carried out. It helps as a basis to plan the proposal that is explained in the second half of the paper. The proposal, aimed to the third year of Secondary Education, contains a quarterly syllabus planned month by month with both the appropriate selection of curricular elements and pedagogical components and the type activities. The paper concludes with final revisions about aspects related to foreign language instruction in Programmes on learning and teaching improvement (PMAR).es
dc.description.abstractEl presente trabajo, centrado en la enseñanza de lenguas extranjeras en los Programas de Mejora del Aprendizaje y del Rendimiento (PMAR), asume las claves que se contemplan en documentos procedentes de instancias internacionales y europeas, a propósito de la enseñanza de lenguas. El foco de atención se sitúa en el sistema educativo español, concretamente en las disposiciones oficiales que regulan la enseñanza de lenguas extranjeras en la etapa de Educación Secundaria Obligatoria y en la normativa existente sobre PMAR. Se realiza un análisis de la regulación de la enseñanza de las lenguas extranjeras en los programas de mejora del aprendizaje, que sirve como base para la planificación de la propuesta que se presenta en la segunda parte del trabajo. Propuesta que, dirigida para el tercer curso de Educación Secundaria, contiene una programación trimestral planificada mensualmente y conformada tanto por la selección oportuna de componentes curriculares y aspectos pedagógicos como por las actividades tipo. Se concluye con reflexiones finales en torno a la enseñanza de lenguas extranjeras en este tipo de programas de mejora del aprendizaje y del rendimiento.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Didáctica de la Lengua y Literaturaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationPMARes
dc.subject.classificationLanguage teachinges
dc.subject.classificationSecondary Educationes
dc.subject.classificationOfficial provisionses
dc.subject.classificationLesson proposales
dc.subject.classificationEnseñanza de lenguases
dc.subject.classificationEducación Secundariaes
dc.subject.classificationDisposición Oficiales
dc.subject.classificationPropuesta didácticaes
dc.titlePMAR Programme in Secondary Education. A Syllabus proposal for the First Foreign Language in Year 3es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record