dc.contributor.advisor | Alario Trigueros, Ana Isabel | es |
dc.contributor.author | González Martínez, Ricardo | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2021-03-16T16:15:09Z | |
dc.date.available | 2021-03-16T16:15:09Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45773 | |
dc.description.abstract | The Task-Based Approach promotes a change of perspective that brings the
language learning process closer to the acquisition process, seeking to engage the
Language Acquisition Device. This approach translates into a methodology that enhances
practices such as collaborative work, interaction and active learning, all based upon the
development of the communicative competence. A methodology grounded on the
implementation of tasks to create authentic and meaningful communicative contexts that
bring the learning process closer to reality, where language has an instrumental purpose.
In order to demonstrate that the application of this approach is possible in the Spanish
educational reality, I have designed a termly teaching proposal for a specific secondary
school duly based on the current legal framework. This essay will show by example that
a change in Spain’s language teaching system is not only necessary, but actually possible. | es |
dc.description.abstract | El Enfoque por Tareas promueve un cambio de perspectiva que aproxima el
proceso de aprendizaje de una lengua al de adquisición, tratando de activar el Dispositivo
de Adquisición del Lenguaje. La aplicación de este enfoque se traduce a una metodología
que promueve prácticas como el trabajo colaborativo, la interacción y el aprendizaje
activo, todo ello fundamentado en el desarrollo de la competencia comunicativa. Una
metodología basada en la implementación de tareas con objeto de crear contextos
comunicativos auténticos y significativos que acerquen el proceso de aprendizaje al
mundo real, donde la lengua tiene un fin instrumental. Con el fin de demostrar que la
aplicación de este enfoque es posible en la realidad educativa española, he diseñado una
propuesta didáctica trimestral para un centro de secundaria concreto debidamente
fundamentada en el marco legal. Este trabajo demostrará con el ejemplo que un cambio
en la enseñanza de idiomas española no solo es necesario, si no posible. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Task-based approach | es |
dc.subject.classification | Active learning | es |
dc.subject.classification | Teaching proposal | es |
dc.subject.classification | Communicative competence | es |
dc.title | Exploring a new way of teaching english: task-based approach proposal | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.degree | Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |