Show simple item record

dc.contributor.advisorAlario Trigueros, Ana Isabel es
dc.contributor.authorAlvarado Martín-Calero, Carlota
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2021-03-19T15:32:25Z
dc.date.available2021-03-19T15:32:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/45901
dc.description.abstractThis paper aims to describe the current situation of education in Spain by analyzing the evolution of the educational system and the main relevant institutions from a feminist and coeducational perspective. It also presents the main terminological differences of key concepts involved in the pursuit of effective and real equality between women and men. In this regard, the mechanisms that schools maintain to perpetuate sexism through a formal androcentric curriculum and a hidden sexist curriculum are also analyzed to propose coeducative solutions for each context. Finally, a coeducational center program is presented to address issues required in coeducation to eliminate inequality between men and women and prevent gender violence through the analysis of gender stereotypes and cooperative research on new female and male models and possibilities.es
dc.description.abstractMediante el presente trabajo se pretende comprender la situación actual de la educación en España analizando la evolución del sistema educativo y las principales instituciones pertinentes desde una perspectiva feminista y coeducativa. Asimismo, se presentan las principales diferencias terminológicas de conceptos protagonistas en el esfuerzo por la igualdad efectiva y real entre mujeres y hombres. En esta línea, también se analizan los mecanismos que tiene la escuela para perpetuar el sexismo mediante un currículo oficial androcéntrico y un currículo oculto sexista con el objetivo de proponer soluciones coeducativas para cada contexto. Para finalizar, se presenta un programa coeducativo de centro que aborda cuestiones necesarias en la coeducación para eliminar la desigualdad entre hombres y mujeres y prevenir la violencia de género mediante el análisis de estereotipos sexistas y la investigación sobre nuevos modelos femeninos y masculinos.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationCoeducationes
dc.subject.classificationGender violencees
dc.subject.classificationEffective gender equalityes
dc.subject.classificationEducational systemes
dc.subject.classificationCoeducational proposales
dc.subject.classificationFeminismes
dc.subject.classificationAndrocentrismes
dc.subject.classificationCoeducaciónes
dc.subject.classificationViolencia de géneroes
dc.subject.classificationIgualdad efectivaes
dc.subject.classificationSistema educativoes
dc.subject.classificationPropuesta coeducativaes
dc.subject.classificationFeminismoes
dc.subject.classificationAndrocentrismoes
dc.titleGender Equity and Coeducation in Secondary Education: A New Proposal to Prevent Gender Violencees
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record