• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49103

    Título
    La historia de la música en Educación Primaria: una propuesta de intervención
    Autor
    Blossom Harper, Chloe Cecilia
    Director o Tutor
    Sevillano Tarrero, María de los ÁngelesAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En este Trabajo de Fin de Grado he querido mostrar la importancia de la Historia de la música y la creencia de que debe formar una parte considerable de la Educación musical en Primaria, no solamente como teoría, sino de una forma motivadora y conmovedora para el alumnado, viviéndola y experimentando con ella. Para ello, he creado una propuesta para 6º curso de Educación Primaria, en la que he utilizado los tres bloques del currículo: la escucha, la interpretación vocal e instrumental, y la danza y el movimiento; para que el alumnado pueda vivir la Historia a través de todos los ámbitos que integran la Educación Musical. Además, este trabajo trata de dar uso a algunas de las múltiples posibilidades que nos ofrecen las TIC, que son una realidad innegable de la actualidad. En el marco teórico se indaga en varios temas relativos a la Historia de la música, como son los bloques, el currículo o los métodos didácticos.
     
    In this Final Grade Paper, I have tried to show the importance of Music History and the thought that it should be a considerable part of Music in Primary Education, not only as a theoretical aspect, but in a motivating and exciting way for students, experiencing and experimenting with it. For that purpose, I have created a didactic proposition for 6th level of Primary Education, in which I have used the three areas of the curriculum: listening, vocal and instrumental performance, and dance and movement; so that students can undergo History through all the parts that make up Music Education. In addition, this project seeks to make use of some of the many possibilities offered by ICT’s, which are an undeniable reality of the present. In the theoretical framework, there are is some information about many topics related to Music History, such as the different areas, the curriculum, or the didactical methods.
    Palabras Clave
    Historia de la música
    Educación musical
    Educación Primaria
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49103
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30838]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4913.pdf
    Tamaño:
    3.364Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10