• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Grupos de Investigación
    • Grupo de Sistemas Inteligentes y Cooperativos/Educación, Medios, Informática y Cultura (GSIC/EMIC)
    • GSIC - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Grupos de Investigación
    • Grupo de Sistemas Inteligentes y Cooperativos/Educación, Medios, Informática y Cultura (GSIC/EMIC)
    • GSIC - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49290

    Título
    Exploring teachers’ needs for guidance while designing for technology-enhanced learning with digital tools
    Otros títulos
    EC-TEL 2021
    Autor
    Zalavra, Eleni
    Papanikolaou, Kyparisia
    Dimitriadis Damoulis, IoannisAutoridad UVA Orcid
    Sgouropoulou, Cleo
    Congreso
    European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2021 (16º. 2021. Bolzano, Italy)
    Año del Documento
    2021
    Editorial
    Springer Link
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    De Laet, Tinne; Klemke, Roland; Alario Hoyos, Carlos; Hilliger, Isabel; Ortega Arranz, Alejandro (eds.). Proceedings of the 6th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2021. Bolzano, Italia: Springer, 2021, p. 358-362
    Résumé
    Supporting teachers to represent their teaching ideas has attracted researchers’ interest in developing digital learning design tools that provide some form of guidance around the design practice in a Technology-Enhanced Learning (TEL) environment. This paper reports on a study in a teacher education context utilising WebCollage as the learning design tool. The research focuses on teachers’ needs on determining resources and technologies while designing for TEL. Our findings convey that teachers’ needs converge towards a learning design tool providing flexibility to the designer to either (i) utilise a sound scaffolding mechanism incorporating a taxonomy that follows technology advancements or (ii) determine applying resources and technologies without providing any guidance. These findings may stimulate momentum for further attention to researchers involved with learning design tools’ development.
    Palabras Clave
    Learning design
    Diseño instruccional
    Technology-enhanced learning
    Aprendizaje potenciado por la tecnología
    Teacher needs
    Profesores - Necesidades
    ISBN
    978-3-030-86436-1
    DOI
    10.1007/978-3-030-86436-1_35
    Patrocinador
    Agencia Estatal de Investigación - Fondo Europeo de Desarrollo Regional (projects TIN2017-85179-C3-2-R, and PID2020-112584RB-C32)
    Junta de Castilla y León - Fondo Europeo de Desarrollo Regional (project VA257P18)
    Version del Editor
    https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-86436-1_35
    Propietario de los Derechos
    © 2021 Springer
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49290
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • GSIC - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [16]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Exploring-teachers’-needs-guidance.pdf
    Tamaño:
    201.5Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10