• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51166

    Título
    3D in history of the English language: Learning a L2 through history, context and cross-cultural experiences
    Autor
    Sáez Hidalgo, AnaAutoridad UVA Orcid
    Filardo Llamas, LauraAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2014
    Editorial
    Universidad de La Rioja
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Journal of English Studies, 2014, vol. 12, p. 127-147
    Zusammenfassung
    Given the four elements involved in having a communicative competence, it could be argued that learning a L2 does not only involve overcoming linguistic differences, but also cultural ones. Following a double conceptualization of “culture”, we will show our experience as teachers of History of the English Language (HEL), and the potential usefulness of the diachronic axis in developing the critical intercultural awareness needed to master a foreign language. This wider cultural approach results in a more accurate linguistic intuition in the L2, which is a consequence of the critical intercultural spirit developed by the students.
    Materias (normalizadas)
    Educación intercultural
    Inglés (Lengua) - Historia
    Inglés (Lengua) - Estudio y enseñanza
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    ISSN
    1576-6357
    Revisión por pares
    SI
    Version del Editor
    https://publicaciones.unirioja.es/ojs/index.php/jes/article/view/2827
    Propietario de los Derechos
    © 2014 Universidad de La Rioja
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51166
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP27 - Artículos de revista [80]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    3D-in-history-of-the-English-language.pdf
    Tamaño:
    117.7Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Atribución 4.0 InternacionalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Atribución 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10