• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • TRABAJOS FIN DE ESTUDIOS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • TRABAJOS FIN DE ESTUDIOS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51497

    Título
    Storytelling: a motivational proposal to engage students in meaningful reading experiences in second language acquisition
    Otros títulos
    La narración de cuentos: una propuesta motivacional para involucrar al alumnado en experiencias de lectura significativas en la adquisición de una segunda lengua
    Autor
    Bardají Carrillo, Sofia
    Director o Tutor
    Sanz Urbón, María del RosarioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Resumen
    This project aims to investigate and delve into storytelling and its scope in educational contexts as a motivational strategy to engage students in meaningful reading experiences while learning a second language through stories. Therefore, stories also have a key role in the project as sources of language and experience. With a view to providing significant reading experiences, it is indispensable that these are interactive, and learners are included in the reading process. The project presents a proposal design, implemented in a classroom, based on storytelling, and enhanced by the learners’ performance of a role-play of the chosen story. As a meaningful communication process, where students are able to contextualise, and comprehend through experience
    Materias Unesco
    5801 Teoría y Métodos Educativos
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Storytelling
    Story
    Reading
    Motivation
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51497
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31117]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    TFG-L3112.pdf
    Tamaño:
    2.291Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10