• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52352

    Título
    Las rimas con movimiento de Tamara Chubarovsky en el aula de Educación Infantil; una propuesta de intervención
    Autor
    Terán García, Patricia
    Director o Tutor
    Nieto Bedoya, MargaritaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    En el Trabajo de Fin de Grado, que en las siguientes páginas presentamos, vamos a tratar de llevar a cabo un estudio y análisis acerca de las Rimas con Movimiento, centrándonos en el lenguaje y en el movimiento, de las primeras etapas de educación infantil. Teniendo como base la Pedagogía Waldorf y las Rimas con Movimiento de Tamara Chubarovsky se llevará a cabo una propuesta de intervención con la que se pretende demostrar cómo se puede mejorar el lenguaje, en general en el primer ciclo de educación infantil y en especial, con alumnado con dificultades en el lenguaje.
     
    In the final grade project that we present in the following pages, we will try to carry out a study and analysis about Rhymes with Movement, focusing on language and movement in the early stages of Pre- School. Based on the Waldorf pedagogy and Tamara Chubarovsky Rhymes with Movement intervention proposal will be carried out with the aim of demonstrating how language can be improved, in general in the first cycle of Pre- School and especially with students with language difficulties.
    Palabras Clave
    Pedagogía Waldorf
    Rimas
    Movimiento
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52352
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31077]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5433.pdf
    Tamaño:
    1.053Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10