Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorFernández Fuertes, Raquel es
dc.contributor.authorPastor Martín, Sara
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2022-03-15T09:15:52Z
dc.date.available2022-03-15T09:15:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/52446
dc.description.abstractCognates have always been a problematic issue for L1 Spanish speakers in their L2 English learning process. The term cognates is understood as words that share roots and origin in two different languages, while their meaning may remain the same (i.e. true cognates), or not (i.e. false cognates). This undergraduate dissertation deals with the problems that arise to L1 Spanish speakers in their learning process of English as an L2. The results obtained from the two experimental tasks conducted revealed how language transfer from the L1 influences negatively the learning of the L2, as well as how participants struggle more when identifying than when producing cognates.es
dc.description.abstractLos cognados siempre han sido una cuestión problemática para los hablantes de español como L1 en su proceso de aprendizaje del inglés como L2. El término cognados se entiende como aquellas palabras que comparten raíces y origen en dos lenguas diferentes, al tiempo que su significado puede mantenerse (p.ej., cognados verdaderos), o no (p.ej., cognados falsos). Este trabajo de fin de grado aborda los problemas que les surgen a los hablantes de español en su proceso de aprendizaje del inglés como L2. Los resultados obtenidos a través de las dos tareas propuestas revelan como la L1 influye negativamente en el aprendizaje de la L2, y como los participantes encuentran más dificultades reconociendo que produciendo cognados.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationTrue cognateses
dc.subject.classificationFalse cognateses
dc.subject.classificationLanguage learning processes
dc.subject.classificationSecond language learninges
dc.subject.classificationLanguage transferes
dc.titleAn approach to english-spanish cognates: L1 spanish speakers' identification of english cognateses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem